מנכ"ל אפל טים קוק העריך בראיון ששודר הבוקר (שלישי) ברשת CNN כי "מלחמת הסחר של נשיא ארצות הברית מול סין תוביל לעליית מחירו של האייפון". לדבריו, אף אחד לא ירוויח מהמצב הזה. "שני הצדדים הפסידו פה", ציין בראיון שצולם לאחר אירוע של החברה. הוא התייחס לאחד הפיצ'רים שהושקו באירוע - ומטרתו לנטר ולצמצם את השימוש שהמשתמשים עושים במכשירים שלהם. "גיליתי שגם אני משתמש באייפון שלי יותר ממה שאני אמור", צחק.



הראיון התקיים לאחר סיומו של היום הראשון של כנס המפתחים השנתי של החברה, המתקיים בימים אלה בקליפורניה. בין היתר הוצג בו העדכון הבא למערכת ההפעלה של האייפון iOS12, שיהיה זמין לכל המכשירים שיכולים להריץ את הגרסה הקודמת. מדובר בכלל מכשירי האייפון והאייפד שיצאו אחרי שנת 2013. החברה הציגה את חידוש מתבקש - ביצועים טובים יותר, גם למכשירים הישנים. בין היתר נטען כי אפליקציות באייפון 7 יעלו מהר ב-40%, המקלדת תהיה מהירה ב-50%, וצילום יהיה מהיר ב-70% לפי אפל.



"מימוג'י" בדמותו של מנכ"ל אפל טים קוק. צילום: רויטרס



האימוג'ים החדשים: קואלות וטי-רקס



שיפור נוסף שיכלל בגרסה החדשה קשור לאופן הצגת ההתראות. תוכלו להגדיר כי במידה ותקומו באמצע הלילה כדי לראות מה השעה, לא תראו את ההתראות שמחכות לכם. בנוסף, התראות מאותה אפליקציה יקובצו לאשכול, בדומה לתצוגה באנדרואיד. אפליקציה חדשה בשם Screen Time תראה כמה שעות השתמשתם באייפון כל יום, וכמה זמן בכל אפליקציה ובכל סוג של אפליקציות. בנוסף, היא גם תעשה שיימינג לאפליקציות ששולחות לכם יותר מדי התראות. באמצעותה תוכלו לקבוע מגבלות לשימוש באפליקציות, כך שאחרי שעה יומית בפייסבוק היא תיחסם לכם עם הודעה ש"הגיע הזמן לעבור למשהו אחר".



הורים גם יקבלו מידע על השימוש של הילדים שלהם באפליקציות השונות, ויוכלו לקבוע עבורם מגבלות שונות. אפשר לקבוע שאפליקציה מסוימת פתוחה כל הזמן ואחרת פתוחה רק בשעות מסוימות. פונקציה מעניינת נוספת שקיבלה שדרוג היא האנימוג'י המוכרים מהאייפון איקס. הם שודרגו ונוספו דמויות חדשות שכוללות קואלה וטי-רקס. עכשיו אפשר להוציא לשון מבלי שהדמות תחשוב שסגרתם את הפה. כמו כן, המשתמש יוכל ליצור ליצור אנימוג'י שהוא גרסה תלת-ממדית מונפשת שלו. לאפשרות קוראים "מימוג'י" - בעברית זה בעצם "אני-מוג'י". אם זה נשמע לכם מוכר אז אתם לא טועים - האפשרות הזו קיימת בין היתר במכשיר הגלקסי s9.