שר האוצר משה כחלון התראיין היום (שלישי) לרינו צרור בגלי צה"ל, והתייחס לשורת נושאים, בהם העימות מול חמאס ברצועת עזה, הפיצוי לתושבי עוטף עזה, העליה בהכנסות ותקציב הביטחון והבחירות לרשויות המקומיות, כולל האפשרות שאחיו, קובי, יתמודד על ראשות עיריית ירושלים. 

לדברי כחלון, חבר הקבינט המדיני-ביטחוני, ישראל צריכה לפעול מול תושבי רצועת עזה ולא מול חמאס. "חייבים להפריד. האזרחים בעזה במצוקה זה דבר שלא טוב לנו. מי שגורם למצוקה הזו זה חמאס, צריך להקל על האזרחים ולא לחזק את חמאס. יש הרבה מאוד דרכים לסייע לאוכלוסייה באמצעות מתווכים כמו מצרים או האיחוד האירופי וכל מהלך שיחזק את חמאס יפגע בנו, בתושבי עזה וברשות הפלסטינית שבכל זאת אנחנו רואים בה פרטנר". 
שר האוצר נשאל על תגובת צה"ל לטרור העפיפונים ואמר כי "בדר"כ זה הולך ככה: הצבא ממליץ על פעולות והדרג המדיני מחליט. יש המון שיקולים שלא מגיעים לידיעת הציבור. אני מציע לכל המומחים - תנו למערכות לעבוד. הצבא עובד כדי לתת מענה לטרור העפיפונים. העליהום והקריאות להרוג, זה בסדר, אבל לתפיסתי, יש לתת לצבא את האפשרות לעשות את מה שהוא יודע".

לגבי הפיצוי לחקלאי העוטף, ששדותיהם נפגעו מטרור העפיפונים, אמר כחלון כי מקדמה של 50% תיכנס כבר היום לחשבונות שלהם. "האנשים האלה עוברים תקופה איומה אבל הם חזקים, שורשיים".

"תקציב הביטחון לא יגדל"
צרור שאל את שר האוצר על הגידול הצפוי בהכנסות וכחלון אמר כי הוא עדיין לא ראה את הנתונים, אבל לאור הפעילות במשק הוא לא מופתע. הוא הוסיף כי לא יהיו תוספות לתקציב הביטחון ושאף אחד לא יחשוב על זה. נושא המיגון בצפון הוא נפרד. רוב הכסף מההכנסות ילך להקלות מס לעובדים. החלק הנוסף הולך להצמחת המשק. 
כחלון, יו"ר כולנו, אמר כי מפלגתו תריץ מועמדים לתפקיד ראשי רשויות מקומיות בכמה יישובים. לגביח האפשרות שאחיו קובי יצטרף למירוץ לראשותץ עיריית ירושלים, אמר כחלון כי במהלך השבעה על אמם הגיעו אליו אנשים שביקשו ממנו לרוץ. הוא שוקל את הנושא. הוא היה משך שנים מ"מ ראש עיריית ירושלים ועשה עבודה מצוינת".