התקשורת בארגנטינה דיווחה אמש (שלישי) כי המשחק מול ישראל בסכנת ביטול עקב המחאה נגד קיומו, כאשר במקומו מעוניינת הנבחרת הארגנטינית לשחק בברצלונה מול נבחרת אחרת. בהתאחדות לכדורגל אמרו בתגובה כי הם בודקים את הדיווחים ואין להם מידע נוסף בנושא. ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בנושא עם נשיא ארגנטינה מאוריסיו מאקרי, שטען כי אין לו אפשרות לסייע במניעת ביטולו של המשחק. 



השרה רגב התייחסה לפרסומים הלילה מאוחר יותר. מלשכתה נמסר כי היא "שוחחה עם היזם של המשחק, דני בן נעים, ועודכנה על ידו במאמצים הקדחתניים שנעשים כדי שנבחרת ארגנטינה תבוא לשחק בישראל, זאת על אף הפרסומים הערב. לשרה רגב נמסר כי מאז שנבחרת ארגנטינה הודיעה על הגעתה למשחק מול נבחרת ישראל, ארגוני טרור שונים החלו לשלוח מסרים והודעות לשחקני נבחרת ארגנטינה ולבני משפחתם ובהם איומים מפורשים לפגיעה בחייהם ובחיי משפחתם. בין היתר נשלחו לשחקנים גם סרטונים ותמונות של גופות ילדים".



"אני מקווה ששחקני ארגנטינה לא ייכנעו לאיומי הטרור ולארגוני ה-BDS", טענה השרה, שלטענתה משרדה, "אף שוחחה עם ראש הממשלה שעדכן אותה בשיחתו עם נשיא ארגנטינה מאקרי, שהודיע כי לא יוכל להשפיע על שחקני הנבחרת".



השרה רגב התייחסה גם להודעות שהוציאו פוליטיקאים התולים את אי הגעת נבחרת ארגנטינה בקיום המשחק בירושלים, כשאמרה כי "אלה דברי הבל שנותנים לגיטימציה לטרור ולתומכי ה-BDS נגד מדינת ישראל. לצערי יש לנו סוסים טרויאנים בכנסת שנותנים רוח גבית לטרור".



בתוך כך, לפי העיתון "קלארין" מתנהלים מגעים בין המדינות על מנת לפצות את ישראל. על פי הדיווח, הצדדים סיכמו לערוך מפגש ידידות בישראל (במועד שייקבע על ידי FIFA) ומפגש נוסף בארגנטינה או במדינה שלישית. 



הדיווח בארגנטינה. צילום מסך



מוקדם יותר היום פורסם כי לאימון נבחרת ארגנטינה בברצלונה הגיעו עשרות מפגינים אנטי-ישראלים שבין השאר הביאו עמם חולצות של ליאו מסי במדי האלביסלסטה מגואלות בדם.



זו לא הפעם הראשונה שמגיעים אוהדים לאימון נבחרת ארגנטינה כדי למחות על הגעתם לישראל, אבל הפעם הייתה זו מחאה קיצונית ובוטה יותר מהקודמות. האוהדים אף דרכו על חולצות של ליאו מסי במחאה על כך שסמפאולי ושחקניו יעלו על כר הדשא בירושלים בשבת. לפי דיווחים אחדים בארגנטינה במידה והמשחק יועבר מירושלים לחיפה, ייתכן והמשחק ייערך למרות הכל. 



שרת התרבות, מירי רגב, עדכנה את נתניהו בדיווחים, והוא שוחח עם נשיא ארגנטינה בנושא, כאמור, אך הסיכויים שהדבר יוביל לשינוי ההחלטה נמוכים מאוד. ראש מערך ההסברה של ההתאחדות לכדורגל, שלומי ברזל, התייחס לאפשרות ביטול המשחק ואמר כי "אני מבין את הלחץ, אבל גם אנחנו בודקים אם יש או אין משחק. כאשר יהיו לנו תשובות ודאיות, נעדכן". מנכ"ל משרד הספורט, יוסי שרעבי, אמר: "הכל בטיפול, נכון לעכשיו אין ביטול".



ראוי להזכיר שמאמן הנבחרת הארגנטינאית סמפאולי מלכתחילה התנגד למסע מסיבות מקצועיות, בעוד חלק מהשחקנים חששו מההשלכות הפוליטיות. במסגרת הלחץ הפלסטיני נגד קיום המשחק בירושלים, נתלו שלטים בחברון ונשרפו חולצות של מסי. בנוסף, שגריר הרשות הפלסטינית בארגנטינה העביר מסר חריף וקרא לביטול המשחק, בהמשך לדברים חריפים שפרסם יו"ר ההתאחדות ג'יבריל רג'וב.
המשחק בין ארגנטינה לישראל, שאורגן על ידי חברת ההפקות "קומטק" ומומן בחלקו על ידי הממשלה במסגרת חגיגות 70 לישראל, עורר סערה ענקית בימים האחרונים. על פי פרסומים שונים, בארגון המשחק, שבלחץ ממשלתי הועבר מחיפה לירושלים, הושקעו מיליוני דולרים, סכום שכולל את הגעת הנבחרת האורחת, ביטוח שחקניה והבטחה שליאו מסי ישחק לפחות מחצית אחת.
הכרטיסים שהוצעו למכירה נחטפו תוך דקות, כאשר קמה סערה על הכמות שהוקצתה לספונסרים לעומת זו שנמכרה לקהל הרחב. השיח הציבורי בעניין הכרטיסים הגיע עד לבדיקה של מבקר המדינה. ראוי להדגיש שכרגע לא נמסרה הודעה רשמית מצד ההתאחדות הארגנטינאית, הישראלית או חברת ההפקה.
 
הפגנות מחוץ לאימון ארגנטינה בברצלונה. קרדיט: צילום מסך מטוויטר