מסמך חדש שפרסם הוותיקן מבקש לפתור את המחלוקת על משחקי כדורגל בימי ראשון - יום המנוחה בעולם הנוצרי - כאשר האפיפיור פרנציסקוס הבהיר כי אין מניעה לקיים אירועי ספורט, אם מספיקים להשתתף קודם לכן בתפילה. המסמך החדש, "לתת את הטוב ביותר שלך", מבקש להציג את תפיסת העולם של הכנסייה הקתולית ביחס לספורט בחיי היומיום. לפי המסמך, הכנסייה "מתעניינת בספורט, כי האדם נמצא בלב שלה, וכי היא מכירה בכך שפעילות ספורטיבית משפיעה על הקשרים והרוחניות של האדם".



"האוניברסליות של ההתנסות הספורטיבית, החוזק התקשורתי והסמלי שלה והפוטנציאל החינוכי האדיר שלה - באים מאוד לידי ביטוי כיום", ציינו בוותיקן, והזכירו כי האפיפיור המנוח, יוחנן פאולוס השני, אמר כי הכנסייה מתייחסת בהערכה לספורט, כי "היא מעריכה כל מה שתורם להתפתחות ההרמונית והמושלמת של האדם, הגוף והנפש".



מרביתן של ליגות הכדורגל המובילות באירופה - דוגמת איטליה וספרד - משחקות בימי ראשון, יום המנוחה בעולם הנוצרי, ועל כן מבקש המסמך להסדיר את הסוגיה נוכח החשש שאירועי הספורט עלולים לפגוע באמונה ובלכידותן של משפחות.



"אם ספורט מעורר את הסיכון של פילוג במשפחה ופגיעה בקדושת ימי ראשון, הוא גם יכול לשלב משפחה עם משפחות אחרות בחגיגת יום ראשון, לא רק בתפילה המשותפת, אלא גם בחיי הקהילה", נאמר במסמך שחיברה המחלקה בוותיקן שעוסקת בחיי המשפחה הקתולית. "זה לא אומר שמשחקי ספורט לא צריכים להתקיים בימי ראשון, אלא שאירועים כאלה לא צריכים לספק תירוץ שמשפחות לא ישתתפו במיסות, אלא צריכים לקדם חיי משפחה בתוך הקהילה".



האפיפיור שהינו ממוצא ארגנטינאי וידוע כחובב כדורגל ואף הודה כי היה שחקן לא מוצלח בצעירותו, הדגיש במכתב ששלח לראש המחלקה, הקרדינל קווין פארל, כי כדורגל יכול לחזק את הקשר בתוך המשפחה ובין בני האדם. "כאשר אב משחק עם בנו, כאשר ילדים משחקים יחד בפארק או בבית הספר, כאשר אתלטים חוגגים ניצחון עם אוהדים אחרים - בכל זה אנחנו רואים את הערך של ספורט ככזה שיוצר קשר בין אנשים. אנחנו מגיעים לתוצאות מצוינות, בספורט כמו גם בחיים, יחד בתור קבוצה!", כתב.