אתמול חשף עיתונאי חברת החדשות, עמית סגל, דוח סודי בו נאמר כי מערכת הביטחון התעלמה מהתרעות של חברי כנסת בנוגע לקיומו של כור גרעיני סורי, שנים לפני הפצצתו ב-2007. סגל התראיין הבוקר לגל"צ ואמר כי מערכת הביטחון התעלמה מקריאות חברי הכנסת. "בתחילה, כאשר השר שטייניץ הודיע על הסכנה, אמרו שהוא לא מבין כלום בביטחון. הוא קופץ מעל הפופיק. ואז הגיע הכור בלוב, שישראל גילתה עליו רק בחדשות העולמיות והבינה בעצם שהיה לקדאפי כור. ועדת החוץ והביטחון חקרה את זה, וניסתה להבין האם הכישלון הוא חד פעמי או שיש פה משהו קבוע ואולי יש עוד כורים גרעיניים. אולי יש עוד הפתעות וידיעות מודיעיניות תמוהות", אמר סגל. 
פתאום היתה להם הבנה שככל הנראה שקורה משהו. כמו ביקור של מאות מומחים צפון קוריאנים בסוריה. הם כותבים דוח בוועדת חוץ וביטחון, שטייניץ, רמון והאחים יתום ואמרו שיש נשק גרעיני בסוריה, ושצריך להתחיל לחקור את זה. יש לציין שהמוסד לקח את זה ברצינות, אמ"ן לא לקח את זה ברצינות וכאן צריכה להיות הביקורת".
שטייניץ עצמו, שעלה לשידור, סיפר על נקודת הזמן הקריטית ואמר: "בתור ועדת חוץ וביטחון אתה חייב לאתגר את שירותי המודיעין. אחרי הדוח הזה ב-2004, קבעתי נוהל של פגישה חצי שנתית עם ראש אמ"ן וראש המוסד בוועדה. אנחנו הבנו שבלוב יש פרויקט כזה. לא רציתי לחכות זמן כל כך בהול, לכן קבעתי ישיבה מיוחדת עם ראש המוסד, אמן ואנשיו. המוסד, מאיר דגן, תמיר פרדו. הם אמרו שאם הוועדת משנה כל כך משוכנעת בזה, אז נבדוק את עצמנו. מגיע להם יישר כוח שהם קיבלו את הביקורת. צריך להיות מקצוען בפילוסופיה כמוני כדי לדעת איך ומתי להטיל ספק, ואני אמרתי להם ש'אני מטיל ספק עכשיו בדברים שלכם'.

"התגובה מסבירה את עצמנו. רבותיי, אנחנו עסוקים ברדיפה יומיומית, אבל אנחנו מפספסים את הדבר העיקרי, שהוא אולי לא יומיומי, אבל איום מתפתח כלפי ישראל. בחשיבה טהורה ובסיסית שלי ושל החברים בוועדה שאם אסד רק יכול, הוא ינסה להגיע לנשק גרעיני נגדנו, ואם הוא יגייס מומחים מפקיסטן, צפון קוריאה או איראן, הוא ינסה לעשות את זה. הבהרתי גם שאני לא מחפש אשמים".
סגל סיכם: "יש שתי תובנות - מערכת הביטחון, בגלל שכולנו אוהבים את צה"ל, נוצרה מוסכמה שלא התערערה גם אחרי מלחמת יום כיפור, שאסור להגיד כלום. או שאתה בצבא, ואתה חלק ממנו, או שאתה מערער עליו ואז אתה נגד צה"ל. לכן הפיקוח עליו חשוב ושאלת השאלות היא שזה קורה למשרד הכלכלה, אז עושים רעש גדול באותו הזמן, אבל כאן לא. תמיר פרדו אמר בעובדה: 'היה כאן כישלון גדול שנמנע רק במזל', אני חושב שהוא מדבר על הדוח הזה. אנחנו אוהבים להשמיץ את הכנסת ואת הח"כים, אבל בסופו של דבר הכנסת, במקרה הזה, הוכיחה למה מגיע לה הכבוד והקרדיט".