סדרה חדשה של מותגי וויסקי המיוצרים במספר מזקקות בסקוטלנד נחתה כאן לא מזמן על-ידי קבוצה בשם 'לוך לומונד'. האמת, בדיוק הגיע הזמן למשהו חדש ומעניין...

נתחיל מההתחלה, מדובר בקבוצת בשם 'לוך לומונד' שעד לפני כמה שנים ייצרה בעיקר וויסקי לבלנדים ומכרה את תוצרתה בעיקר לשימוש תעשייתי של ענקי המבקבקים בסקוטלנד. לפני מספר שנים נמכרה החברה ומי שקפץ על ההזדמנות היו שני חברים שעבדו בתעשיית הוויסקי בשתי חברות מתחרות - דיאג'ו (ג'וני ווקר) וגראנטס. השניים גייסו משקיעים, קנו את החברה והחלו להגשים את החלום שלהם לייצר וויסקי איכותי ושונה.

לוך לומונד - מתחת לאף נולדה קבוצת מזקקות מרעננת ושונה שמייצרת ומבקבקת כמה סוגי וויסקי נהדרים...(צילומים: יח"צ)
לוך לומונד - מתחת לאף נולדה קבוצת מזקקות מרעננת ושונה שמייצרת ומבקבקת כמה סוגי וויסקי נהדרים...(צילומים: יח"צ)
מתחת לאף נולדה קבוצת מזקקות מרעננת ושונה שמייצרת ומבקבקת כמה סוגי וויסקי נהדרים...(צילום: יח"צ)

החברים החלו ברכישת 'לוך לומונד' ובשלב מאוחר יותר השתלטו על מזקקות נוספות כמו 'גלן סקוטיה' מאזור קמבלטאון, וכן מפעל לייצור חביות ומפעל ביקבוק. וככה, ממש מתחת לאף, נולדה קבוצת מזקקות וויסקי מרעננת ושונה שמייצרת ומבקבקת כמה סוגי וויסקי נהדרים ושונים.

קונספט די חדשני ומעניין

הראשון שטעמתי היה בלנדד וויסקי שנושא את שם מזקקת לוך לומונד. איך מזקקת סינגל מאלט נותנת את שמה לבלנדד וויסקי שמעורבב מכמה סוגי וויסקי? אז ככה: כל מרכיבי הבלנד הזה מיוצרים באותו מקום, כלומר באותה מזקקה ממש. רק 25% מהוויסקים מגיעים ממזקקות אחרות, כאשר כל השאר, 13 סוגים כולל וויסקי גריין, מזוקקים באופן שונה על-ידי דודי זיקוק שונים, מהירות זיקוק שונה ושימוש במגוון חביות וסוגי שמרים שונים, בתוך המתחם של לוך לומונד. מדובר בקונספט די חדשני ומעניין שמייצר סוגי וויסקי מגוונים במיקום אחד בזכות הידע והטכנולוגיה שנצבר עם הזמן על-ידי אנשי המקצוע של החברה.

לוך לומונד בלנדד רזרב
לוך לומונד בלנדד רזרב

לוך לומונד בלנדד רזרב הוא וויסקי נעים מאוד, מתקתק, ונילי מעט, עם ניחוח של פירות יבשים וסיומת יבשה.

מחיר: 95 ₪

לוך לומונד אינצ'מורין 12
לוך לומונד אינצ'מורין 12

לוך לומונד אינצ'מורין 12 שנה הוא וויסקי שנקרא על שם האי הקטן שנמצא בתוך אגם לוך לומונד וידוע באדמה הכבולית שלו, ועל כן סגנון הוויסקי שיתבטא באינצ'מורין יהיה מעושן קלות. לוך לומונד אינצ'מורין 12 שנה סינגל מאלט הוא וויסקי שמזוקק בלוך לומונד בדוד זיקוק גבוה יותר, מה שיוצר קלילות נעימה, כאשר החיתוך הרחב יוצר מעט שמנוניות עדינה בפה, עישון טוב, עשביות ומעט וניל. הוויסקי הזה מיושן בשלושה סוגים שונים של חביות ו"מחותן" יחדיו לאחר מכן. וויסקי עדין, בעל גוף ונעים מאוד.

מחיר: 250 ₪

לוך לומונד אינצ'מורין מדיירה ווד פיניש
לוך לומונד אינצ'מורין מדיירה ווד פיניש

אינצ'מורין מדירה ווד פיניש הוא בלנד של מספר חביות אמריקאיות שבחר הדיסטילר ונכנסו לפיניש של מספר חודשים בחבית יין מדיירה. הבסיס הוונילי והמעושן מעט מקבל כאן תוספת מעט שקדית ואגוזית יחד עם פרי רענן, בהיר והדרי. וויסקי מתקתק ומבושם.

מחיר: 275 ₪

לוך לומונד אינצ'מורין 18
לוך לומונד אינצ'מורין 18

אינצ'מורין 18 שנה הוא וויסקי מאוזן ונעים עם שילוב יפה של עשבוניות נעימה עישון קליל, פרי צהבהב ועץ בחוט שידרה יפה. ניהול שימוש בחביות למופת שמדגיש מגוון ניחוחות וטעמים שהעץ מסוגל לתרום לנוזל.

מחיר: 470 ₪

גלן סקוטיה

גלן סקוטיה - המזקקה השנייה מהקבוצה - היא ללא ספק מזקקה מרתקת מאזור וויסקי ותיק ושונה שנשאר כמעט ללא מזקקות פעילות כיום. המזקקה הזו קיימת משנת 1832 ומשמרת את סגנון חצי האי המפורסם בו הערפל שעולה מהים מביא את אוויר הים והמליחות אל החביות עצמן.

גלן סקוטיה 15
גלן סקוטיה 15

גלן סקוטיה 15 שנים הוא סינגל מאלט מרתק שמשלב את המליחות האופיינית של האזור יחד עם ניחוח עץ מצוין, וניל, ספייסיות ועשבוניות עם סיומת עסיסית של פרי מתקתק.

מחיר: 270 ₪

גלן סקוטיה ויקטוריאנה
גלן סקוטיה ויקטוריאנה

גלן סקוטיה ויקטוריאנה הוא סינגל מאלט וויסקי מרתק (!). לסינגל מאלט הזה יש מרקם נהדר ושמנוני מעט עם איזון נפלא של מתיקות יחד עם פרי מסוכר, עשבוניות והרבה אוויר ים מקומי ואופייני וסיומת מפולפלת. זהו וויסקי חורפי וטוב שבכל לגימה, או נשימה, מגלה ניחוח נוסף. הוויסקי מיושן בחביות ברבן ולאחר מכן עובר לפיניש בחביות ברבן בצריבה עמוקה יותר שנותנת מתיקות קלויה ומדגישה מעט את העישון המקורי. 51.1% אלכוהול.

מחיר: 390 ₪