עוד לא מכירים את הטופ בירגיק'ס שהפכו את בירות הקראפט לכמעט דת? הנה כמה טיפוסים של צרכני בירות קראפט שעלולים להוציא אתכם מדעתכם...

מהפכת מבשלות הקראפט, או מבשלות הבוטיק, הפכה כבר מזמן למהפכה עולמית ששינתה את פני עולם הבירה. ממשקה חד-גוני ופשוט הפכו מבשלי הקראפט את הבירה למשקה מגוון ומתוחכם עם גרסאות מיוחדות ומוגבלות שיוצאות לאור לתקופות קצרות, או גרסאות עם מרכיבים מעניינים שלא מוצאים בדרך-כלל בבירה, על כמה מהם כתבנו כאן בעבר.

לא נאמנים למותג מסוים, רק רצים כל הזמן אחרי הבירה החדשה... (צילום: Lewy Ryan, freeimages.com)

עם התפתחות הייצור התפתחה גם שכבה גדולה של חובבי בירה שצורכים את המשקה לאו-דווקא כדי להרוות את צימאונם, אלא דווקא כדי להעריך אותו ואת איכויותיו המיוחדות. בשפיץ של השכבה הזו יושבים, כמובן, ה"בירגיק'ס" - אלה שהפכו את בירת הקראפט לכמעט דת.

גומרים, הולכים

כפי שהם מעידים על עצמם, ה"בירגיק'ס" הם אספנים של טעמים חדשים שמוכנים ללכת רחוק בשביל זה. הם אינם שומרים אמונים למותג מסוים, אלא מחפשים כל הזמן בירה חדשה שעדיין לא טעמו, ותמיד יעדיפו לטעום בירה חדשה, "מגעילה ככל שתהיה", כפי שהגדיר זאת אחד מהם, מאשר בירה שכבר טעמו, טעימה ככל שתהיה.

רובם אינם שותים בירה, אלא רק טועמים. וכמו שסיפר לי חבר, מוזג בבר בארצות-הברית, הם מגיעים לבר ומזמינים בקבוק בירה אחד לכל השולחן. גם חבר המוזג בבר בתל-אביב התלונן על כך שמגיעים אליו לבר מבקשים טעימה של כמה בירות מהחבית ואז יוצאים מבלי להזמין כוס בירה (...).

טיפולי המרה

מצד אחד, החבר'ה האלה משמשים מנוע להתפתחות תעשיית הקראפט, כאשר החיפוש המתמיד שלהם אחרי הטעם המיוחד מאתגר את בעלי המבשלות לייצר את הדבר המיוחד הבא. מצד שני, הם אינם נאמנים למותג כלשהו וצריכת הבירה שלהם היא נמוכה מאוד ולכן תעשיית הבירה אינה יכולה לבנות עליהם כצרכני בירה.

לצערנו, הצלחת בירת הקראפט אפשרה לחובבים מסוימים לקחת משהו שהוא נפלא, להפוך אותו לדת ולקחת על עצמם את תפקיד המיסיונרים, לנסות "להמיר את דתם" של שותי הבירה ועל הדרך גם להרוס לאחרים את ההנאה הפשוטה משתיית כוס בירה. מגזין VinePair הגדיר כמה טיפוסים של חובבי בירות קראפט אובססיביים, כאלה שיוציאו אתכם מדעתכם, וזו רוח הדברים:

המתוזמן

זה המכור לאפליקציית Untapped. הבירגיק שמעדיף ללגום לגימה קטנה מארבע בירות מיוחדות ונדירות כדי לתייג אותן, מאשר לקחת את הזמן וממש ליהנות מאחת מהן. הם מתרגשים מהתגים של ה-Untapped כאילו שצריך לקבל חיזוק להרגלי השתייה שלכם.

הסופר לאחור

נכון, יש זמן אופטימלי לצריכה של בירה וכדאי שהבירה תהיה טרייה ככל האפשר, בייחוד כשמדובר בסגנונות מסוימים. אבל להתמרמר על מישהו שמתענג על ה-IPA בן ששת החודשים שלו? אתה מפספס את הנקודה!

העומד בתור

ההוא שמפסיד את לידת בנו מכיוון שעמד בתור על מדרכה בברוקלין במשך שבע שעות רק כדי לרכוש בירה שיוצרה במהדורה מיוחדת.

האינסטגרמר

היי, אפשר לקבל..... האשטאג בירה, האשטאג בירגיק, האשטאג בירהבוטיק, האשטאג למישהוישמטעןבשבילי...

המסביר

אתה עובד במבשלה ומבשל בירה בבית? וואו! אני אף פעם לא בישלתי בירה, אבל תרשה לי להסביר לך למה הבירה האחרונה שלך לא הצליחה.

הממורמר

זה שמגדיר עצמו כבירגיק אבל אף פעם לא שתה משהו מלבד בירה בלגית. זה אותו אחד שנותן ל-IPA דירוג נמוך באפליקציית Untapped מכיוון שהיא מרה. הלו? IPA אמור להיות מר!

המתנשא

וואו, טעמת את הבירה החדשה של מבשלת XXX? ואת זו שהוציאו במיוחד לרגל ה-YYY? שלחו לי במיוחד מחו"ל בקבוקים של ה-ZZZ, טעמת את ה-DDH IPA של מבשלת VVV מאלסקה, זו שבושלה עם לקטוז, שיבולת שועל ודמעות של תינוקות? אני והחברים שלי חיכינו שלושה ימים לטעום את הבירה? היי, אתה ב-Untapped?

המתאבד

בירות קראפט או למות. לתמוך במבשלות קראפט זה אחלה דבר, אבל לא צריך להיות פנאט. גם מבשלי בירות בוטיק נהנים מבירות מסחריות כשהזמן מתאים.