6 מרכיבים, 3 פיינליסטים וקוקטייל אחד. ארבעה חודשי הרצה מחכים לברמן שייבחר לייצג את ישראל בגמר בקרדי העולמי שייערך בסידני. שמוליק וולברג מעודד מהיציע

כשמדובר באלכוהול, כנראה שלמרות הייצור המקומי המוגבל והצריכה שדווקא אינה מוגבלת, רמת העניין בשוק השתייה הישראלי מטעם חברות האלכוהול העולמיות הולכת וגוברת, והפעם תורו של מותג הרום בקרדי להצביע "כן" למדינת ישראל.

פנים חדשות בקהילת המיקסולוגים (צילום: יח"צ)
פנים חדשות בקהילת המיקסולוגים (צילום: יח"צ)
פנים חדשות בקהילת המיקסולוגים (צילום: יח"צ) זה קרה לראשונה בשבוע שעבר עת נערכה לראשונה בישראל תחרות ה-BACARDI LEGACY COCKTAIL COMPETITION במסגרתה הצטרפנו ל-36 מדינות שכבר שותפות למפעל הזה. אז מי זכה בתחרות המקומית? ובכן, זה לא כל-כך פשוט כי התחרות הזו קצת שונה משאר תחרויות לא פחות יוקרתיות שמתקיימות כאן. תחרות ה-BGCC נוסדה בשנת 2009, והתקיימה בשוק הבריטי בלבד כפיילוט. בשנת 2010 הצטרפו ארצות נוספות לתחרות וכיום יש כבר 37 מדינות המשתתפות בה, כולל ישראל, כשהגמר צפוי להיערך בחודש מאי 2015 בסידני שבאוסטרליה. כללי התחרות שונים משאר התחרויות המתקיימות בעולם, שכן מתכנניה, בראשות דוד קורדובה, השגריר והברמן העולמי של המותג, הבינו שלעשות תחרות שבה יזכה ברמן עם קוקטייל מדהים אבל שאיש לא יוכל להכין אותו, היא חסרת טעם ולכן הקו המנחה בתחרות הוא לייצר קוקטיילים שאולי יהפכו לקלאסיקות בדיוק כמו הדקירי והמוחיטו, או אפילו כאלה שאינם מכילים רום. אז הנה לכם חלק מהכללים המחייבים. הקוקטייל חייב להיות על בסיס בקרדי סופריור (לבן) או גולד בלבד. מותרים רק 6 מרכיבים כולל הקישוט. כל המרכיבים חייבים להיות כאלה שאפשר להשיג בכל מקום בעולם. בנוסף, נדרשים המתחרים לספר, אגב הכנת המשקה, על ההשראה שהביאה אותם למתכון ולבחירת השם לקוקטייל. בצעד מפתיע לא נבחרו המתמודדים על-ידי נציגת השוק המקומי המייצגת את המותג בישראל, אלא התבקשו לשלוח את המתכון למטה התחרות העולמי של בקרדי ונבחרו על סמך זה. החלטה מעניינת שאפשרה להציג פנים חדשות בקהילת המיקסולוגים ההולכת וגדלה בתעשייה, וזה טוב. בתחרות זכו שלושה: אליעד זמיר מהג'ספר עם קוקטייל בשם "יערת דבש חורפית" המבוסס על בקרדי לבן, קלואה, מרטיני רוסו, פולי טונקה מגורדים ודבש. עומר גזית מ-223 רקח קוקטייל בשם "מושל צרפתי" המבוסס על רום, סירופ טרגון, אגסים וסגירה בשמפניה. וגלעד לבנת מהאימפריאל קוקטייל קראפט עם קוקטייל בשם "דוכס צרפתי" בו התערבבו, מעבר לבקרדי, גם ליקר מרשינו, סירופ של ג'ינג'ר ואגבה, ביטרס ושמפניה. אז למה שלושה? משום שהתחרות עדיין לא תמה. לשלישיה יוקצבו 4 חודשים, סכום צנוע ובקבוקי בקרדי רבים בעזרתם יצטרכו לשווק ולמנף את הקוקטייל שלהם בארץ. בתום התקופה ייבחנו נתוני השיווק ורק אז ייבחר הברמן שייצג את ישראל בתחרות בקרדי העולמית. הברמן הזוכה בתחרות הגלובלית יזכה להכין בלנד של בקרדי על שמו במזקקה. כמו כן ובמשך שנה, הוא יישלח למקומות מעניינים ברחבי העולם על-מנת שיוכל להתפתח בתחום, או כמו שסיכם דוד קורדובה, שגריר בקרדי העולמי: "זו חוויה שמשנה חיים גם ברמה האישית. אתה לא הופך עובד של החברה ולא משלמים לך. פשוט מאפשרים לך להתפתח, להיות מוכשר לערוך סדנאות ולחנך הלאה".