אם יש דבר נחמד יותר מ'פאולנר ביר גארדן' במתחם "שרונה", זה רק לגלות שנולד לו אח פרברי חדש בהוד-השרון - ואם הראשון הוא אחת הסיבות הטובות להיכנס למתחם המושמץ בתל-אביב, השני הוא סיבה מצוינת להישאר בפריפריה...

"גינה לי חביבה" כתב קיפניס אחר (יש קשר, אבל רחוק וקלוש עד מאוד), ואפרופו קיפניס אחר, אני לא מאמין שאת הכתבה על הרמת-הכוסית המסורתית שלנו לכבוד ראש-השנה אני צריך לפתוח בגילוי-נאות, אבל למרות שהאירוע נקבע הרבה לפני, הרי שכמה ימים לפניו החל בני, רן קיפניס, למלצר ב'פאולנר ביר גארדן' במתחם שרונה, כך שלפחות תיאורטית, חלק מהטיפים שתשאירו במקום אם בעקבות הכתבה הזאת תשתכנעו לבקר בו - עשויים להגיע לכיסו. רק שלא לכבוד ה'ביר גארדן' בשרונה התכנסנו הפעם - עליו כבר כתבתי לא אחת הרבה לפני שהילד החליט להעביר שם את הזמן עד גיוסו לצה"ל - הפעם התכנסנו כדי לחנוך את הנציגות החדשה שנפתחה לפני כמה חודשים בקניון "שרונים" שבהוד-השרון.

פאולנר ביר גארדן - גם את ה'אוקטוברפסט', פסטיבל הבירה המפורסם, יציינו כאן בקרוב... (צילום: אנטולי מיכאלו, דיויד סילברמן)
פאולנר ביר גארדן - גם את ה'אוקטוברפסט', פסטיבל הבירה המפורסם, יציינו כאן בקרוב... (צילום: אנטולי מיכאלו, דיויד סילברמן)
גם את ה'אוקטוברפסט', פסטיבל הבירה המפורסם, יציינו כאן בקרוב... (צילום: אנטולי מיכאלו, דיויד סילברמן)

אני אתחיל באחד משני הדברים שבעיני התל-אביבי שלי נתפס כנקודת חולשה: איך שלא מסובבים את זה, הנוף בחוץ הוא לא של גינה טמפלרית מטופחת, אלא חניון בקניון. נכון שצמחיה מנסה להסתיר את העניין הזה - בכל זאת, קניון. לעומת זאת, אני מניח שזו הסיבה לכך שלא מעט קהל ממלא את המקום גם מחוץ לשעות הבילויים בערב: הוא נגיש, יש לצדו תמיד חניה זמינה והוא יכול לשמש כמקום מפלט לגברים-מוכים (סליחה על הסטריאוטיפיזציה...) שנגררו למסע בין מותגים בידי נשותיהם שוחרות-השופינג, או כמקום נהדר למשקה איזוטוני לאחר אימון במכון הכושר שבמתחם. והרי לשם מה אנחנו מתאמנים אם לא כדי להכין מקום לנקניקיה ולבירה שאחרי?

פאולנר ביר גארדן, שרונים
פאולנר ביר גארדן, שרונים

בדומה לאחיו השרונאי, גם פאולנר ביר גארדן בקניון "שרונים" הוא מקום מזמין ומעוצב עם שולחנות ארוכים בחצר ובר עגול שמשלב אלמנטים בצבעי נחושת. והבירה? הבירה פשוט נפלאה: "פאולנר" אמנם מוכרת כבירת חיטה מצוינת, אבל כאן יש גם את הפילזנר הנהדרת שלהם, גם את הלאגר המתונה יותר, את הפסט-ביר בחוזק של 5.8%, וכמובן גרסאות מיוחדות כמו ה"דונקל" הכהה, ה"סלבטור" החזקה - ובקיצור: מקום שהוא חגיגה הן לאוהבי בירה מיוחדת והן לאוהבי לאגר פשוטה.

התפריט, שעליו מופקד השף צביקה ויינר, הוא מאלה שגורמים ללב להתרחב עוד לפני שהוא גורם לפה להיפתח - ומסביר למה הפך פאולנר ביר גארדן למקום של מפגש בין-דורי מוצלח (משהו שקשה מאוד להשגה): שניצלים ונקניקיות, המבורגר או צ'יפס, סלט עגבניות או דגים - הם תפריט שבו כמעט כל אחד - מילד ועד מבוגר (ואפילו צמחוניים!) ימצא עניין. הוסיפו לכך את המוזיקה המתונה שנעה בין עברי ל"להיטי כל הזמנים" וקיבלתם את המיינסטרים במובן הכי טוב של המושג: בלי קהל שחייב מוזיקה ים-תיכונית בפול-ווליום (לגיטימי לגמרי, אבל לא אידיאלי למי שרוצה לשבת עם החברים או המשפחה ולגלגל שיחה נעימה בתום יום עבודה), או צ'ייסרים של וודקה... המשפט "ההוויה יוצרת את ההכרה" - נכתב בדיוק על המקום הזה.

פאולנר ביר גארדן, שרונים
פאולנר ביר גארדן, שרונים

אמרתי לכם שכתל-אביבי פלצן יש לי שתי נקודות חולשה? אז אם הראשונה היא הקניון, השנייה - והכמעט לא מורגשת, היא הוצאה של מאכלים כמו קלמארי מהתפריט, מתוך הנחה, כנראה מבוססת, שהקהל החוץ תל-אביבי הוא מעט יותר שמרני. צריך לומר שזה לא פוגע במבחר שבתפריט, אלא לכל היותר מחליף איזה ראש קלמארי קטן בפרוסה של דג.

אגב מאכלים לא-כשרים, אני זוכר שהייתי סקפטי כשבבסיס-האם במתחם 'שרונה' החליטו למן הפתיחה להוציא את החזיר מהתפריט. נקניקיות בוואריות ללא בשר לבן - נשמע לי כמו רעיון כמעט-מסוכן, אבל לזכותו של השף צביקה ויינר והצוות שלו חייב להאמר שהם בהחלט הצליחו לפצח את החידה באלגנטיות מרשימה וליצור כאן סדרת נקניקיות ללא בשר לבן - שהיא גם טעימה. פאולנר ביר גארדן במתחם קניון שרונים הוא מהנה עד מאוד: גם מעוצב, גם טעים, גם באווירה נעימה - ומהווה תוספת חשובה לסצנת הבילויים שמתפתחת במה שבתל-אביב מכנים בהתנשאות "פרברי שינה" – ותמיד כיף לגלות שבשביל כוס בירה ונקניקיה טובה, לא צריך למצוא נהג תורן שיחזיר מתל-אביב או להוציא הון על מונית.

פאולנר ביר גארדן, שרונים
פאולנר ביר גארדן, שרונים

מתוך התלהבות מהמגמה הברוכה הזאת, החלטנו לקיים ב'פאולנר ביר-גארדן' בשרונים את הרמת הכוסית של חברי מועצת "סנהדרינק" - והאמינו לי שלא קל להוציא את החבורה הזאת מהעיר שבה רובם חיים ופועלים. אז אכלנו כבווארים, שתינו כחזירים (או להפך...) והרמנו כמה כוסות לשנה טובה - ושרק נהיה בריאים.

גם את ה"אוקטוברפסט", פסטיבל הבירה המפורסם של מינכן, יציינו כאן בקרוב: עם הופעות, מתקני לונה-פארק, תפריט ילדים מיוחד ועוד, במטרה לשוות לאירוע צביון של חגיגה עממית שמתאימה לא רק לחובבי בירה, אלא גם למשפחות - ממש כמו האירוע המקורי. במתחם שרונה זה יקרה בתאריכים 13-15.9 - ולאור ההצלחה הגדולה בשנה שעברה, מוטב למהר ולהזמין מקום. אם אתם עסוקים מדי בהכנות לראש-השנה או תושבי השרון, הרי שבמתחם קניון שרונים יציינו את אותו האירוע בדיוק עם אותן אטרקציות קולינאריות וחווייתיות, בתאריכים 8-10.10, כלומר בחול-המועד סוכות.

 

פאולנר ביר גרדן. קניון שרונים, הוד-השרון