מירה איתן הלכה לצפות בחצי גמר תחרות בקארדי לגאסי. המטרה: למצוא את הקוקטייל הקלאסי הבא, קוקטייל נצחי חדש שיעמוד במבחן הזמן...

אחת התחרויות המקצועיות ביותר בסצנת הקוקטיילים העולמית, שהפכה להיות מקצוענית ואיכותית יותר ויותר בשנים האחרונות, היא תחרות בקארדי לגאסי המאתגרת. מטרתה של תחרות בקארדי לגאסי היא למצוא את הקוקטייל הקלאסי הבא, קוקטייל נצחי חדש שיעמוד במבחן הזמן, כזה שבדומה לדקירי ולמוחיטו, יהיה רלוונטי גם בעוד 20, 50 ואפילו 80 שנה, ושניתן יהיה להכינו בעזרת מרכיבים פשוטים בכל בר בעולם. אם אתם מאלה שנוהגים לבלות בברים, או לשבת על ברים של מסעדות, בוודאי שמתם לב שבשנים האחרונות סצנת הקוקטיילים בארץ הפכה למקצוענית גרידא, לא פחות מאשר בכל ארץ מערבית מפותחת בעולם. ענף המיקסולוגיה ההולך ומתפתח בצעדי ענק מציע איכות, אתגר ועניין רב.

מטרת העל של הברמן היא לעשות הכל כדי להפוך את המשקה שהוא רקח לקוקטייל מוכר... (צלם: אמיר יעקובי)

תחרות בקארדי לגאסי, המתקיימת בעולם כבר משנת 2008, בודקת, בנוסף לטיבו של הקוקטייל, גם את יכולת השיווק של הברמן ומידת היצירתיות שלו בניסיון להפוך את המשקה אותו הוא רקח לקוקטייל מוכר. שלושת הברמנים שזוכים בחצי הגמר, מקבלים תקציב מחברת בקארדי בסיועו הם צריכים לעבוד במשך מספר חודשים על קידום ושיווק הקוקטייל שלהם ולייצר סביבו באז. הפרס בו זוכה המנצח ב בקארדי לגאסי העולמית הינו חוזה עבודה חלומי בחברת בקארדי במסגרתו ידלג בין מדינות וישמש כשגריר המותג בעולם. שווה!

הולכים על גירל פאואר

גמר בקארדי לגאסי 2018
גמר בקארדי לגאסי 2018
זו היא הפעם הרביעית שתחרות בקארדי לגאסי מגיעה לישראל. חצי גמר בקארדי לגאסי התקיים החודש במקום קסום ביפו שנקרא "קן הקוקיה", כשבפאנל השופטים הנשי, שתי שופטות אורחות בינלאומיות, בעלות רזומה מכובד ביותר. הראשונה היא אליזבתה אוודוקימובה, ממוסקבה שברוסיה, שבחצי שנה האחרונה ניהלה את הבר של מסעדת Sober Kitchen ב-Sober Company - אחת המסעדות המצליחות בשנחאי שבסין המתמחה במתן אינטרפרטציה מודרנית למנות סיניות קלאסיות.

לפני כן שימשה אליזבתה כיועצת לתחום הברים ופיתחה עשרות מתכונים. בין השנים 2015-2016 היתה שגרירת המותג בקארדי לאזור מזרח-אירופה, רוסיה וחבר העמים, ושופטת בשלב הגמר של תחרות בקארדי לגאסי העולמית החל משנת 2013 בה זכתה בתחרות. בשנת 2010 סיימה אליזבתה אוודוקימובה לימודיה במוסד להנדסת חשמל במוסקבה ובעלת תואר בביוטכנולוגיה רפואית.

השופטת השנייה היא לורטה טוסקה, מאתונה שביוון, שהחלה את הקריירה שלה בענף לפני 15 שנים בעודה בגיל הנעורים. לורטה היא בוגרת לימודי יחסי ציבור שמעולם לא עסקה בתחום בשל אהבתה לתרבות השתייה, ובשנתיים האחרונות היא מנהלת את ה-Theory באתונה שם עבדה עוד כשנתיים לפני שהתקדמה. בשנת 2017 זכתה לורטה בתחרות בקארדי לגאסי שנערכה ביוון ודורגה במקום הרביעי בתחרות העולמית. מה שמרתק אותה במיוחד במקצוע הוא שאף אחד לא יכול לתאר אותו במילה אחת. היא עצמה מתארת אותו כשילוב של תשוקה, מדע, אומנות ומלאכת יד.

יצירתיות גם בשיווק

גמר בקארדי לגאסי 2018
גמר בקארדי לגאסי 2018

וחזרה לתחרות. עשרה ברמנים מעולים, ממיטב ברי הקוקטיילים בארץ, עלו לחצי הגמר של תחרות בקארדי לגאסי 2018. שלושה מתוכם זכו לעלות לגמר התחרות שייערך בפברואר 2018 באתונה. אגב, זו הפעם הראשונה בתולדות התחרות בישראל בה הגמר המקומי יתקיים בחו"ל ולא בארץ. והזוכים הם: נדב אריאל - 223 (תל-אביב), אוראל לוי - אימפריאל קראפט קוקטייל בר (תל-אביב) ואיירין בנימין - זאלמה (באר-שבע).

שלושתם יזכו בתקציב מאת מחברת בקארדי שבע

זרתו יצטרכו לקדם את הקוקטיילים שלהם בברים ובמסעדות וליצור שיתופי פעולה בארץ ובעולם. המתמודד שיוכיח בגמר המקומי באתונה כי הקוקטייל שלו קודם בצורה הטובה ביותר יטוס לייצג את ישראל בתחרות בקארדי לגאסי העולמית שתתקיים במקסיקו במאי 2018 ויתמודד מול כ-42 מתמודדים מרחבי העולם. הזוכה בתחרות העולמית יזכה להיות שגריר בקארדי העולמי.

קוקטייל FIRME ברמן: נדב אריאל, 223, תל-אביב

נדב אריאל
נדב אריאל
מה צריכים?

50 מ"ל Bacardi Carta Oro 30 מ"ל מיץ גויאבה 20 מ"ל מיץ ליים 20 מ"ל מי סוכר 2 דש עראק לקישוט: קליפת ליים

מה עושים? משקשקים את כל המרכיבים בשייקר, מוזגים לכוס ומקשטים בקליפת ליים.

קוקטייל RITUAL ברמן: אוראל לוי, אימפריאל קראפט קוקטייל בר, תל-אביב

אוראל לוי
אוראל לוי
מה צריכים?

45 מ"ל בקארדי קארטה בלנקה 30 מ"ל אספרסו טרי 15 מ"ל אמארו איטלקי 15 מ"ל מיץ אננס 15 מ"ל מרטיני רוסו 2 כפיות ממרח לוטוס לקישוט: אנגוסטורה ושברי פקאן

מה עושים? משקשקים את כל המרכיבים בשייקר, מסננים סינון עדין לכוס, ומקשטים באנגוסטורה ושברי פקאן.

קוקטייל BACK TO BASICS ברמנית: איירין בנימין, זאלמה, באר-שבע

איירין בנימין
איירין בנימין
מה צריכים?

60 מ"ל Bacardi Carta Blanca 30 מ"ל מיץ ליים טרי 20 מ"ל סירופ יין אדום ותפוזים 15 מ"ל מי חומוס 2 דש ביטר ארומטי לקישוט: קליפת תפוז

מה עושים? משקשקים את כל המרכיבים בשייקר, מוזגים לכוס ומקשטים בקליפת תפוז.