תזמורת זוכה: המנצח הגדול של הטקס ה"טוני" שהתקיים אמש הוא ללא ספק המחזמר "ביקור התזמורת", שהינו עיבוד לסרט הישראלי המצליח של ערן קולירין, לאחר שזכה ב-10 פרסים מתוך 11 מועמדויות, כולל פרס המחזמר הטוב ביותר. השחקן אורי גבריאל, שהשתתף בסרט, אמר בראיון ל"קלמן ליברמן" בכאן ב' וסיפר על הקשר עם הפקת המחזמר. 



אתה מרגיש חלק?
"אני מרגיש חלק, בהחלט. אפשר להגיד: 'לא רצו אותנו באוסקר - קיבלו אותנו בטוני'".





כמה זה דומה?
"לא ראיתי את המחזמר. אבל פגשתי את היוצרים פה בארץ כשהם היו בביקור, עד כמה שהבנתי זה אחד לאחד".



מה עשה להם את זה?
"אנחנו, ישראל ומצרים היינו אויבים הרבה שנים והמפגש האנושי הזה ב'ביקור התזמורת', מעבר לכל שטיפת המוח שהייתה כל השנים הוא מה שעשה להם את זה. אלו היו שתי מדינות אויבות, ופתאום נפגשים אנשים בלי כל הפוליטיקה ומגלים שבני אדם הם בני אדם בכל מקום, אנחנו רואים כמה בעצם באמת המשותף בנינו הוא הרבה מעבר לשונה, את זה צריך לחזק".





ספר על המפגש עם היוצרים.
"זו הייתה ארוחת ערב, הם רצו לפגוש את היוצרים הישראלים, זו הייתה 'העברת הלפיד', מפגש בילוי, עשינו מוזיקה, שרנו. היה חיבור לא בהכרח בקטע של לקבל טיפים על המחזה, זה היה מעניין".



בין הפרסים בו זכה המחזה המבוסס על הסרט הישראלי - פרס השחקן הטוב ביותר במחזמר, שהלך לטוני שלהוב, פרס שחקן המשנה במחזמר לאריאל שטאכל, עיבוד מוזיקלי, הטקסט הטוב ביותר במחזמר, עיצוב התאורה הטוב ביותר ועיצוב סאונד.





עלילת הסרט הישראלי, בכיכובם של ששון גבאי ורונית אלקבץ, היא סיפור בדיוני על ביקור תזמורת המשטרה של אלכסנדריה בישראל. התזמורת מוזמנת לנגן בטקס הפתיחה של מרכז לתרבות ערבית בפתח תקווה.