שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר היום (שני) במליאת הכנסת בהשיבו להצעות אי אמון בממשלה כי "הייתי מצפה לשמוע מילה אחת על השבויים והנעדרים שלנו. אני מצפה מחברי כנסת במדינת ישראל שיביעו קצת אמפתיה והזדהות. הם מצפים לכל מיני מחוות, אנחנו גם מצפים למחוות. אם פותרים את נושא השבויים והנעדרים, אפשר לדבר על מחווה הומניטרית ענקית".



עוד אמר השר ליברמן כי "בנושא ההומניטרי, האנושי, גם עכשיו תוך כדי החג הכי חשוב למוסלמים המשכורת שבקושי עברה לתושבי עזה, לא משכורת מאי ולא חצי משכורת אפריל. וזה אבו מאזן לא מעביר. 78 אלף משפחת זה כי אבו מאזן לא מעביר להם את המשכורת ולא שמעתי פנייה שלכם לאבו מאזן. זו לא אנושיות זו צביעות. מה התקציב שחמאס השקיע בייצור רקטות ובמנהרות? 260 מיליון דולר ב-2017, בלי נכונות להסב דולר אחד לטובת מערכת הבריאות. אני מציע שנדבר על עובדות לא על הזיות".



"כל האחריות על חמאס", הבהיר ליברמן, "החזרנו ברצועת עזה עד המילימטר האחרון והעברנו לאבו מאזן את המפתח. הוא ברח לרמאללה והשאיר את כל הבעיות שם. לא קיבלנו שלום, קיבלנו קסאמים ומנהור. הדבר הכי מינימאלי להכיר בזכותנו להתקיים, החמאס סירב. גם היום הם אומרים שהם מעולם לא יכירו במדינת ישראל. בכל הפרובוקציות ליד הגדר, שימו לב איזה שלטים מחזיקים שם. להשמיד את מדינת ישראל ולהחזיר את הפליטים ליפו לעזה ולצפת. אלה הקריאות ששומעים שם. לא שמעתי שום קריאה לשפר את המצב הכלכלי וההומניטרי".



"אין לנו עניין לדרדר את המצב אבל חמאס כל הזמן מותח את החבל עד שהוא בסופו של דבר יקרע", הזהיר ליברמן, "עד היום חוסלו ליד הגדר 160 מחבלים. התושב העזתי מהשורה לא הגיע לגדר, מי שהגיע זה אלה שבצורה עקיפה או ישירה מקבלים שכר מחמאס וקיבלו פקודה. אף עזתי ממוצע לא הגיע בכוחות עצמו לגדר. ברגע שיצאנו מהרצועה כל האחריות על החמאס ועל הרשות הפלסטינית".