בעקבות חשיפת מעריב על התנהלותה של שופטת ביהמ"ש העליון ענת ברון בניגוד עניינים, פנתה היום (שני) התנועה למשילות ודמוקרטיה ליועמ"ש וטענה כי יש מקום לפתוח בחקירה נגד השופטת. בפנייה נטען כי יש חשש לעבירות שוחד וכן הפרת אמונים.
כזכור, בתפקידה הקודם כשופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, דחתה ברון חמש תביעות ייצוגיות שונות בהיקפים גדולים נגד מפעל הפיס שבאותה שנה בחר בפעם הראשונה והאחרונה לתרום סכום כסף גדול לקונסרבטוריון, שלשופטת קשר משמעותי אליו. בעלה גבי משמש כיו"ר הועד המנהל של המוסד, לו תרמה השופטת יותר מחצי מיליון שקל, כשהוא מקיים שורת פעילויות לזכר בנה של השופטת.
בפנייה מציינת התנועה את דבריה של השופטת ברון עצמה לפני חודשיים בהם אמרה: "גדרי עבירות השוחד יכול שיבואו מקרים שונים ומגוונים - תרומה לעמותה הקרובה לליבו של עובד הציבור.. תרומה לצורך פעילות פוליטית, ועוד. עבירת השוחד יכולה להתגבש גם כאשר הנהנה מטובת ההנאה איננו עובד הציבור אלא אדם שלישי, ואפילו אם בסופו של יום לא ניתנה כל טובת הנאה", דברי ברון. התנועה מציינת כי בשל קשר החברי הקרוב מאוד בין נשיאת העליון אסתר חיות לבין השופטת ענת ברון, אין מקום כי חיות תיטול חלק בהליך הבירור.

מנהל הפעילות בתנועה למשילות יהודה עמרני כתב למנדלבליט כי "כאשר אנו עוסקים באמון הציבור במערכת המשפט, ובמיוחד בבית המשפט העליון, לא ניתן להותיר את הטענות ללא בדיקה וחקירה יסודית. אשר על כן, אבקשך לעשות שימוש בסמכותך על פי חוק, ולהורות על פתיחה בחקירה נגד שופטת בית המשפט העליון, ענת ברון. כדי לצמצם את הפגיעה באמון הציבור נכון כי תפעל מהר בעניין וללא דיחוי".

אביחי מנדלבליט. צילום: אבשלום ששוני
 
גם חבר הכנסת אמיר אוחנה מהליכוד לא נשאר אדיש, והיום הוא פנה ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בבקשה לקיום דיון מהיר בועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת כדי לדון בממצאים שעלו בתחקירים. לדבריו "מן התחקירים עולה תמונת מצב מדאיגה, בה שופטי עליון מכהנים ובדימוס אשר נמצאים בניגוד עניינים, לא טורחים לבצע גילוי נאות ולו בשביל מראית העין, מתעלמים מהוראות החוק בעניין אשר מחייבות לפסול את עצמם מלדון בנושא, ולאחר שהנושא נחשף – מבטלים את הביקורת בזלזול". לאור זאת, כותב ח"כ אוחנה "אבקש לקיים דיון מהיר בוועדת החוקה, חוק ומשפט בנוגע לפרקטיקה ולתמונת המצב באשר לפסלות שופטים בישראל".
בתוך כך, בסוף השבוע נפשו שופטי בית המשפט העליון במלון דן קיסריה. ההשתלמות בקיסריה הייתה לכבוד פרישתם של השופטים יורם דנציגר ואורי שהם מכס השיפוט. על חגיגיות האירוע העיבו טוריו של קלמן ליבסקינד ב"מעריב-סוף השבוע", שלדברי גורם שנכח באירוע הפכו לשיחת היום. שופטי העליון סבורים כי הם נמצאים תחת מתקפה מכוונת שנועדה להכפיש אותם ולהלך על פסיקותיהם אימים במטרה להחלישם. אחת ההשערות שעלתה, לדברי אותו גורם, היא שרצף הכתבות נועד לסנדל את שופטי בג"ץ סביב חוק ההסדרה שבימים אלו נדון בפני הרכב של 9 שופטים. גורם המעורה בפרטים הבהיר כי הנשיאה חיות מגבה לחלוטין את השופטת ענת ברון וסבורה שאין ממש בתחקירים שהועלו נגדה.
מהנהלת בתי המשפט נמסר בתגובה כי "השתלמות סוף השבוע בקיסריה התקיימה לציון פרישתם של השופטים יורם דנציגר ואורי שהם, והנושא הנזכר בשאילתה לא נדון במהלכה ובוודאי שלא היה "שיחת היום" כנטען. מכל מקום, התקפות אישיות על שופטים המיועדות על פי האמור בשאילתה 'להכפיש ולהפחיד' לא ישיגו את מטרתן".