קרוב למחצית מחייו מתמודד שהם שמיר, רק בן 10, מהיישוב גילון שבצפון עם מחלת סרטן מסוג נוירובלסטומה. כשהיה בן 5 התבשרו הוריו כי הוא חולה בסיכון גבוה, ומאז עברו על שהם טיפולים קשים שבסופם החלים מהמחלה. אלא שלפני כשנה, לאחר שהמשפחה כבר חשבה שאפשר לחזור לשגרת החיים, התבשרו כי המחלה שבה. מאז, כל הטיפולים בארץ, אף שהם מהטובים ביותר מסוגם, אינם מצליחים להביס את המחלה.



כעת, התקווה האחרונה שיכולה להציל את חייו של שהם היא טיפול חדשני שפותח בארה"ב. מדובר בטיפולים ביולוגיים שמציע בית החולים ממוריאל סלואן קטרינג בניו יורק, שיכולים להציל את חייו של הילד, אך עלותם גבוהה מאוד, 2.5 מיליון שקל. המשפחה נאלצה לפנות ולבקש בימים אלה את עזרת הציבור ופתחה קרן לגיוס תרומות למטרה זו.



"נעשה את כל מה שאפשר על מנת לגייס את מלוא הסכום", אומרת חני שמיר, אמו של שהם. "מדובר בטיפול עם אחוזי הצלחה גבוהים ואני פונה אל לבם של תושבי מדינת ישראל ומבקשת: עזרו לנו להציל את היקר לנו מכל. התקווה היחידה שלנו היא הטיפול בחו"ל, הטיפול שהוא מקבל בארץ לא ירפא את שהם".



נוירובלסטומה הוא אחד הגידולים השכיחים אצל ילדים, כאשר קרוב למחצית מהמקרים מתרחשים אצל תינוקות מתחת לגיל שנתיים. זהו גידול סרטני הנובע ממערכת העצבים הסימפתטית. לרוב הגידול נובע מבלוטות יתרת הכליה (אדרנל), אולם יכול לנבוע גם מרקמות עצבים שונות בצוואר, בחזה, בבטן או באגן.


מדובר במחלה עם הטרוגניות גדולה מבחינת הופעה קלינית, והיא מחולקת לפי שלוש דרגות סיכון: קלה, בינונית ובעלת סיכון גבוה, כאשר מחלה המדורגת


ברמת הסיכון הגבוהה אינה מגיבה היטב אף לטיפול המתקדם ביותר שקיים היום.



כיצד ניתן לתרום למען הצלתו של שהם? על ידי העברה בנקאית לחשבון עמותת גדולים מהחיים, בנק איגוד, סניף פולג 095, מספר חשבון 461000/00. יש לציין שהתרומה היא עבור שהם שמיר.