תחושות הבטן של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ היו אמורות להתחיל לעבוד במרץ הבוקר ולשלוח את גלי הרדאר שלהן כדי לגלות אם שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און רציני בכוונותיו לשלום. אנחנו מקווים שכן. זהו יום שבו מותר לכולנו לקוות. העולם מביט משתאה במחזה הפלאים הזה וכל הפרשנים המסורתיים מוכים תדהמה. בעצם, מאז ינואר 2017 העולם חוזה בפלא אחרי פלא המתגלגלים ובאים לחדרי החדשות של התקשורת באדיבותו ובהפקתו דונלד טראמפ, עד שזה כבר כמעט נעשה עניין שבשגרה.



קוריאה הצפונית נחשבה לאגוז הקשה ביותר לפיצוח בדיפלומטיה העולמית. מדינה בעלת משטר כה נוקשה וכוח צבאי גרעיני כל כך מאיים, שדיפלומט מקצועי שהיה מתבקש להציע תוכנית פעולה מולה, היה מציג תוכניות סבוכות של מהלכים עדינים, שאולי בעזרתם יבשילו שינויים הדרגתיים.



והנה בא טראמפ ומתנפל על הנושא בגסות ובצעקנות ובציוצים חסרי מעצורים. הוא שיגר גידופים כלפי קים - "איש הטילים הקטן" - שגרמו לכל מדינאי מעונב במערב להתקפל במבוכה ולהחזיק את הראש בייאוש.



וראו זה פלא: מי נפגש הבוקר, על פי תנאיו שלו, עם הרודן מפיונגיאנג? נכון, טראמפ. האיש שכל בעל תואר ראשון ומעלה ביחסים בינלאומיים במערב זלזל בו, נבעת מדרכו וחשש שיגרור את העולם למלחמה. אדם כמוני, שדווקא אוהב את ניצחון הבלתי מתקבלים על הדעת, נהנה להביט במחזה הזה.



הפגישה היום בסינגפור מתווספת למהלכים בלתי מתקבלים על הדעת נוספים של טראמפ, שבינתיים הפיקו פלאים לכלכלה האמריקאית. בדרכו לסינגפור הספיק טראמפ גם להעליב את קנדה ואירופה. הפרשנים שוב רואים שחורות, אבל אצל טראמפ כבר התרגלנו להפתעות טובות ודרמטיות – דווקא כשנראה היה שהוא מוביל לאסון בטוח.



היום לפחות מותר לנו להאמין שתוצאות השיחות בסינגפור יביאו אושר לבני אדם גם בקוריאה הצפונית. הלוואי שהמדינה האכזרית הזו תשנה את הגישה שלה לבני אדם. שהקומוניזם הצפון קוריאני יהיה למשטר הומניטרי חופשי ומיליוני העבדים שם יוכלו לתוות חלומות ותוכניות ולפרוח כראוי לבני אנוש.



אנחנו הישראלים חוזים שחורות מטבענו. אנחנו לא בנויים נפשית לחדשות טובות, זה מלחיץ אותנו. אולם, הבה נתפלל שאנחנו עומדים לחזות במעשה קסם ולזכות לראות בימינו את קוריאה הצפונית שהתפרקה מנשקה וממשטרה הרודני. ושאחרי זה נחזה גם בהפיכת איראן לשוחרת שלום, בעקבות גסות הרוח של טראמפ. לסיום מצעד ההפתעות נשאר לנו רק לצפות בטקס הענקת פרס נובל לשלום לנשיא האמריקאי - עוד פלא שישאיר את כולם פעורי פה.