היסטוריה בסינגפור: לאחר פגישתם של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ומנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און וחתימתם על הסכם הבנות, נחשף כעת תוכנו של המסמך. ההסכם שנחתם בין קים לטראמפ מכיל התחייבות לפירוז חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני, הענקת ערבויות ביטחוניות לקוריאה הצפונית מצד ארה"ב וייסוד מחדש יחסים דיפלומטיים בין שתי המדינות.



במסמך נכתב כי "הנשיא טראמפ והיו"ר קים ג'ונג-און ניהלו החלפת דעות מקיפה, מעמיקה וכנה בסוגיות הקשורות לביסוס יחסים חדשים בין ארה"ב ובין קוריאה הצפונית ובניית משטר שלום קבוע ומוצק בחצי האי הקוריאני. הנשיא טראמפ התחייב לספק ערבויות ביטחוניות לקוריאה הצפונית, והיו"ר קים אישרר את מחויבותו הנחושה והבלתי מתפשרת לפירוז גרעיני מלא של חצי האי הקוריאני".



טראמפ וקים חותמים על ההסכם. צילום: רויטרס




צילום: רויטרס



צילום: AFP



עוד נאמר במסמך: "משוכנעים שביסוס של יחסים חדשים בין ארה"ב ובין קוריאה הצפונית יתרום לשלום ולשגשוג של חצי האי הקוריאני ושל העולם, ומכירים בכך שבניית אמון הדדית יכולה לקדם את הפירוז הגרעיני של חצי האי הקוריאני, הנשיא טראמפ והיו"ר קים ג'ונג-און מצהירים את הדברים הבאים:



1. ארה"ב וקוריאה הצפונית מתחייבות לבסס יחסים חדשים בין המדינות בהתאם לרצון של העמים של שתי המדינות למען שלום ושגשוג.


2. ארה"ב וקוריאה הצפונית ישקיעו מאמצים משותפים בבניית משטר שלום ממושך ויציב בחצי האי הקוריאני.


3. כשהיא מאשררת את הצהרת פנמונג'ום מ-27 באפריל 2018, קוריאה הצפונית מתחייבת לפעול לעבר פירוז גרעיני מוחלט של חצי האי הקוריאני.


4. ארה"ב וקוריאה הצפונית מתחייבות לאתר שרידים של שבויי מלחמה ונעדרים בקרב, כולל השבתם של מי שכבר זוהו".



עוד נכתב כי "מתוך הכרה בכך שהפסגה בין ארה"ב לבין קוריאה הצפונית - הראשונה בהיסטוריה - הייתה אירוע אפי בעל חשיבות אדירה בהתגברות על עשורים של מתיחויות ועוינות בין שתי המדינות ולמען פתיחתו של עתיד חדש, הנשיא טראמפ והיו"ר קים ג'ונג-און מתחייבים ליישם את ההצהרה המשותפת במלואה ובמהירות. ארה"ב וקוריאה הצפונית מתחייבות לקיים שיחות המשך, בהובלת מזכיר המדינה מייק פומפאו ופקיד צפון קוריאני רם דרג מתאים, במועד המוקדם ביותר האפשרי, על מנת ליישם את התוצאות של פגישת הפסגה בין ארה"ב לבין קוריאה הצפונית".



"נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, והיו"ר קים ג'ונג-און מהוועדה לעניינים ממלכתיים של הרפובליקה הדמוקרטית העממית של קוריאה התחייבו לשתף פעולה למען פיתוח יחסים חדשים בין ארה"ב לבין קוריאה הצפונית ולמען קידום שלום, שגשוג וביטחון של חצי האי הקוריאני ושל כל העולם", נחתם המסמך.



צילום: AFP



"הפירוק יחל מהר מאוד"


טראמפ אמר לאחר יציאתו במהלך טקס החתימה על המסמך: "אנחנו חותמים על מסמך משותף, יש לנו יחסים מצוינים. אני רוצה להגיד שאני מתכבד לחתום על ההסכם. שני הצדדים יהיו מרוצים. הושקעה עבודה רבה". בנוסף ציין טראמפ כי הוא מצפה שהפירוק יחל מאוד מהר". לאחר מכן הוסיף ואמר טראמפ לעיתונאים כי "מנהיג קוריאה הצפונית הוא איש מוכשר מאוד" וכי יזמין אותו לבית הלבן.
 
קים ג'ונג און אמר במהלך טקס החתימה: "הייתה לנו פגישה היסטורית והחלטנו להשאיר את העבר מאחור. העולם יראה את ההישגים. אני רוצה להודות לנשיא טראמפ".