"אנחנו מאמינים שעלינו להציב מראה מול עצמנו, ולפיכך אנחנו מגדירים את עונת 2018־2019 שלנו כעונה חברתית". כך אמר רפי ניב, המנהל האמנותי של תיאטרון באר שבע, בפרזנטציה של הרפרטואר לעונה הקרובה. "כל ההפקות שיעלו השנה אצלנו ייגעו בנושאים שמעסיקים את החברה הישראלית, עם זרקור מיוחד שיופנה לכיוונם של המוחלשים בחברה".



ניב הוא במאי "כלוב העליזים", הקומדיה הצרפתית המוטרפת מאת ז'אן פוארה, שתרגם אלי ביז'אווי ויככבו בה שני כוכבי התיאטרון הבאר־שבעי אמיר קריאף ומולי שולמן. שולמן הוא גם המתרגם והמעבד של "שמנת", דרמה מודרנית שעלתה אשתקד בארצות הברית, ובמרכזה ארוחת ערב מפוארת בחברה הגבוהה האמריקאית, שבמהלכה מתחוללת תפנית מפתיעה ומרושעת. במאי ההצגה, עמית אפשטיין, יביים גם את ההצגה "04:12" מאת ג'יימס פריץ שתרגם תום אבני. אפשטיין, שביים לאחרונה בתיאטרון באר שבע את ההצגה "השיטה" והוא חלק ממגמה מבורכת בתיאטרון שמטרתה לקדם במאים צעירים.



תיאטרון באר שבע. פלאש 90
תיאטרון באר שבע. פלאש 90



אלדר גרויסמן־גוהר, הבמאי המצליח של הצגת הלהיט "פרפרים הם חופשיים", יביים בבאר שבע דרמה נוספת, "מחיר החיים", מאת מרטינה מאז'וק, בתרגומו של אבי גולומב. המחזה זכה השנה בפרס פוליצר היוקרתי. כפיר אזולאי, הבמאי שצמח בתיאטרון באר שבע, יביים את דרמת המתח "הצרעה" מאת מורגן לויד מלקולם, בתרגומו של יוסי צברי.



ומה בגזרת המקור? חנה אזולאי־הספרי, יוצרת הצגת הלהיט "סליחות", תחזור ותככב במחזה "דינה" פרי עטה, על רווקה בגיל מתקדם, שחייה עוברים טלטלה. טרם נקבע מי יביים. צמד היוצרות - הבמאית שיר גולדברג והמחזאית שחר פנקס, יעלו את "הבא אחריו", מותחן פוליטי תנ"כי, שבמרכזו תככים בחצרו של דוד המלך באחרית ימיו.



במלאות 20 שנה למותו של חנוך לוין, יציגו בבאר שבע בקיץ הבא את "מה אכפת לציפור שהג'יגולו מקונגו": קברט מוזיקלי תיאטרלי מיצירותיו של לוין ז"ל, בבימוי זיו מאיר. ובקלאסיקה? גדי רול, המנהל האמנותי בעבר של תיאטרון באר שבע, יביים את "מעשיית חורף" מאת שייקספיר בתרגום דורי פרנס.