שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, חתם היום (שלישי) בירושלים על הסכם לחיזוק שיתוף הפעולה בתחום המחקר והפיתוח בין משרד הכלכלה והתעשייה לבין למשרד המדע, מחקר וחדשנות הבריטי.  ההסכם יאפשר תמיכה בפרויקטים משותפים של מחקר ופיתוח בין חברות ו/או גופים משתי המדינות, בנוסף גם יספק מסגרת לתמיכה פיננסית בפרויקטים אלה.



עוד יקדם ההסכם קיום פגישות בין גופים משתי המדינות לבחינת הפוטנציאל לשיתוף פעולה בין הצדדים או כל פעילות אחרת שעשויה לתרום למאמץ זה. בין התחומים המעניינים את הצדדים להגברת השת"פ בהם: בינה מלאכותית ומידע; אוכלוסייה מזדקנת; סייבר, מדעי החיים ועוד.




השר אלי כהן, צילום: רובי קסטרו
השר אלי כהן, צילום: רובי קסטרו



"הברקזיט מביא לפוטנציאל רב לחיזוק היחסים"



השר כהן אמר לאחר חתימת ההסכם כי: "בעולם הכלכלי המאופיין בחדשנות טכנולוגית, מדינת ישראל היא שחקן מפתח. הדבר ניכר בכמות חברות ההזנק שבישראל ובמספר החברות הבינלאומיות המובילות הפועלות בישראל. בריטניה היא אחת משותפות הסחר החשובות ביותר לישראל באירופה ובעולם".



עוד הוסיף השר כי "השינויים בפניהם עומדת בריטניה לאור היציאה הצפויה מהאיחוד האירופי, מצביעים על פוטנציאל רב לחיזוק יחסי הסחר בין המדינות והגברת שיתוף הפעולה בתחומים רבים כגון סייבר, פינטק, מדעי החיים ועוד. הסכם זה מעודד שיתוף פעולה מדעי ותורם במידה ניכרת לשמה של ישראל בעולם כמדינת חדשנית ומובילה בתחום המחקר והפיתוח".



יש לציין כי בריטניה היא שותפת הסחר הגדולה ביותר של ישראל באירופה והשלישית בעולם. סך הייצוא הישראלי לבריטניה בשנת 2017 עמד על כ-5.16 מיליארד דולר, המשקף עליה של כ-32% משנת 2016. כ-73% מהייצוא הישראלי לבריטניה מקורו במוצרי תעשיות כימיות שונות והקשורות בהן (לרבות פרמצבטיקה), כ-6% פנינים ואבנים יקרות ו-5.7% מכונות וציוד חשמלי.