מפלגת העבודה הודיעה היום (רביעי) על הצטרפותו של ראש עיריית גבעתיים, רן קוניק, לשורותיה. קוניק, שהתפקד הבוקר למפלגה, ירוץ לראשות העיר עם רשימתו העצמאית "גבעתיים שלנו" בבחירות הקרובות שיערכו באוקטובר השנה, כשהוא מגובה בתמיכתה של מפלגת העבודה.

קוניק, שהכריז בעבר על תמיכתו בגבאי בכנס משותף שקיימו השניים, ישמש גם כראש מטה מפלגת העבודה בגבעתיים בבחירות הארציות. הוא מצטרף למפלגת העבודה יחד עם סגניתו, אור-לי ניב, שתתמודד גם היא ברשימה המאוחדת בבחירות המקומיות.
 
הקשר בין יו"ר מפלגת העבודה לראש עיריית גבעתיים התחזק בחודשים האחרונים בזכות מאבקם המשותף בחוק המרכולים ותמיכתו של גבאי בחקיקת חוק העזר העירוני בגבעתיים שמאפשר לחנויות להמשיך ולפעול בשבת. 

אבי גבאי. צילום: מרק ישראל סלם
אבי גבאי. צילום: מרק ישראל סלם


"זה לא סוד שלעיר גבעתיים יש היסטוריה פוליטית וזיהוי פוליטי רב שנים עם מפלגת העבודה", אמר קוניק. "שמחתי לארח בעיר את יו"ר המפלגה ומועמדה לראשות הממשלה, ידידי אבי גבאי. ההחלטה כי מפלגתי העצמאית "גבעתיים שלנו" ואני כראש העירייה, נרוץ בתמיכת מפלגת העבודה – חשובה ותואמת את רצונם של רוב תושבי העיר. אני מאחל לאבי הצלחה בבחירות הארציות, ובטוח ששיתוף הפעולה איתו יוביל לעשייה אמיתית ורחבת היקף למען תושבי העיר".
גבאי הגיב להצטרפותו של ראש עיריית גבעתיים למפלגה ואמר כי  "את המהפך שהוביל קוניק בגבעתיים עם הרבה עבודה קשה – ניישם בבחירות בכל הארץ. הקשר בינינו התהדק בחודשים בהם נאבקנו יחד נגד חוק המרכולים ונגד הכפייה דתית, ובמהלכם גיליתי ראש עיר מסור וענייני שטובת תושביו עומדת לנגד עיניו. קוניק הוא ראש עירייה המהווה מודל להנהגה צעירה ומחויבת שפועלת לפני הכל עבור הציבור".

יו"ר מפלגת העבודה המשיך: "גבעתיים תמיד הייתה מזוהה עם מפלגת העבודה ואני שמח על ההצטרפות והתמיכה שלו. אין לי ספק, שכפי שהוא יודע להוביל את גבעתיים, כך גם יתרום ממרצו וניסיונו לניצחון המחנה הציוני בבחירות הקרובות ולהחלפת תרבות השחיתות השלטונית של הממשלה. אני מברך אותו על הצטרפותו למפלגה וגאה שבחר בנו כביתו הפוליטי", סיכם.

קוניק מצטרף אל אייל בצר, ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, ואל ערן דורון, ראש המועצה האזורית רמת הנגב שהצטרפו גם הם בחודשים האחרונים למפלגת העבודה.