פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (רביעי) כתב אישום נגד אמין אבו עמאר, בגין עבירות הריגה, ניסיון הריגה ונשיאת נשק ותחמושת. לפי כתב האישום, האירוע עליו עומד לדיון אמין החל כאשר רבים מבני משפחת אבו עמאר התכנסו בכפר ג'וואריש ברמלה לפגישת סולחה. כמה דקות לאחר תחילת ההתכנסות יצאו חלק מבני המשפחה, וביניהם הנאשם, ממתחם הסולחה אל רחבת הבטון הצמודה למקום, זאת כאשר הנאשם היה חמוש, והחזיק עמו אקדח אותו הטמין במכנסיו מבעוד מועד. 



בעת שעמדו בני המשפחה ברחבה, הגיע אל המקום בחור נוסף, סעד אבו עמאר, כשהוא נוהג ברכבו ומצויד גם הוא בסכין. בין סעד אבו עמאר ובין חמאד אבו עמאר, שהינו קרובו של הנאשם, קיים סכסוך על רקע חשדו של סעד כי חמאד דקר את בנו. באירוע המדובר, סעד עצר את רכבו על המשטח הסמוך לרחבה ורץ לעברו של חמאד. חלק מהשוהים במקום ניסו לחסום אותו, ואף הכו בפניו במטרה לעצור אותו מלפגוע בחמאד, ובניסיון לנטרל את הסכין שהיה בידו. 



ניסיונות אלו צלחו, כאשר סעד רץ לרכב והחליט לנסוע לאחור, לכיוון היציאה מהמתחם. אלא שאז, החליט הנאשם, אמין אבו עמאר, לפגוע בסעד, ושלף מבטנו את הנשק וירה לעברו מספר יריות. כתוצאה מיריות אלו נורה אכרם אבו עמאר, צעיר שלא היה קשור לסכסוך בין השניים, ושהה במקום. אכרם, שנפגע מהיריות הובהל לבית החולים ולאחר מכן נקבע מותו. 



בכתב האישום נכתב כי "העובדה שהמשיב נשא שלא כדין על עצמו נשק חם באזור מגורים, עשה בו שימוש קטלני בניסיון להרוג את סעד בעודו מנסה להימלט מהמקום, וכשבמקום נוכחים אנשים רבים, וכן העובדה שמעשיו הביאו לקיפוח צעיר שנכח בחצר ולא היה מעורב בסכסוך כלשהו, יש בהן כדי להצביע על המסוכנות הרבה הנשקפת המשיב." הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים.