בתם דיון סוער אישרה היום (רביעי) מליאת הכנסת בקריאה טרומית וברוב של  50 תומכים מול 38 מתנגדים, את הצעת החוק של ח"כ מיקי זוהר, להעניק פטור מתשלומי מס על דירת השרד, הדירה הפרטית בקיסריה ועל רכב השרד של ראש הממשלה נתניהו. כעת ההצעה תעבור לוועדת הכספים. בהצעה של ח"כ זוהר מוצע לקבוע הוראת פטור דומה לזו המעניקה פטור ממס לתשלומים, שירותים, וטובות הנאה המשתלמים או ניתנים לנשיא המדינה מאוצר המדינה, גם ביחס לתשלומים כאמור הניתנים לראש הממשלה בקשר למילוי תפקידו. 


ח"כ זוהר טען כי ברצונו לעזור למדינה להיות הוגנת כלפי ראש הממשלה:  "הבאתי את ההצעה הזו כשגיליתי שראש הממשלה מרוויח 13,000 שקל בחודש. האם ראוי וסביר שראש ממשלת ישראל ישתכר ב-13,000 שקל? זו שאלה קודם כל ערכית, בלי קשר לזהות ראש הממשלה. אף אחד במדינה הזו לא רוצה שראש הממשלה ישתכר בשכר שלא מכבד את התפקיד והמעמד. אני לא מנסה לעזור לראש הממשלה אלא לעזור למדינה להיות הוגנת כלפי ראש הממשלה שלה".

לדבריו, "ביום אחד שראש הממשלה היה נותן הרצאה ברחבי העולם הוא היה מרוויח סכומים גבוהים, אבל הוא לא עושה את זה כי הוא פועל כולו לטובת המדינה.  האם ראוי שגם נדרשו ממנו לשלם את כל הוצאות על מעונו הפרטי? צריך לשים את הפופוליזם בצד". 
 
ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) התנגד להצעה והסביר: "ניתן לכנות את ההצעה הזו במילה אחת – חוצפה. אובדן ערכים. אין קשר לכך שראש הממשלה הינו איש עמיד או דלפון. אנחנו מדברים על העיקרון. לבוא ולבקש השתתפות המדינה בהוצאות הווילה בקיסריה? על המים של הבריכה בווילה? ועל האחזקה השוטפת של בית פרטי? השתגעתם? אתם שולחים את היד לקופה הציבורית, איבדתם את הבושה. אני כציבור לא צריך להחזיק את הווילה בקיסריה". 

גם ח"כ מיקי רוזנטל תקף את ההצעה בחריפות: "לא אוהב להיכנס לכיס של נתניהו אבל חלאס! הגיע הזמן ש'הנתניהוז' יצאו מהכיס שלנו. המשפחה הזו מתעקשת להמשיך ולהשית על הקופה הציבורית את הוצאותיה הפרטיות. המוטו הוא כזה – אם אין טייקון שישלם – הציבור ישלם. כל שכיר אחר במשק משלם מס על רכב ליסינג שהוא מקבל ממקום עבודתו כמו גם על הטבות אחרות המגולמות בשכרו. על-פי ההצעה המושחתת של ח״כ זוהר - ראש הממשלה יוצב מעל החוק וייהנה ממבצע אחד+אחד: לא רק שאנחנו נמשיך לממן את כל ההוצאות של המשפחה כולל הריהוט בוילה בקיסריה והמים בבריכה הפרטית, מעכשיו נשלם גם את המס על טובות ההנאה שאנחנו נדרשים להעניק לו".
 
"לא מרקל בגרמניה, לא תרזה מיי בבריטניה ואפילו לא טרמפ בארה"ב מעזים להשתמש בכסף ציבורי להנאות אישיות. אבל משפחת נתניהו, הם אשכרה חושבים שהם משפחת אצולה ומסרבים להוציא את הארנק", הוסיף רוזנטל.