ראש המנהלת לשיפור שירותי המשטרה ביישובים הערביים, ניצב ג'מאל חכרוש, תקף היום (חמישי) בכנס שרי ביטחון הפנים בירושלים את התנהלותם הח"כים הערבים וטען כי הם בחרו בדך של אלימות במקום להתרכז בקידום המיעוט. "ממקום של כאב ותסכול החברה הערבית נתנה מבטחיה בנבחרי ציבור אשר בחרו דרכם בהתלהמות ואלימות, ולבסוף לא רק שלא קידמו את המיעוט - אלא העמיקו והחמירו את משבר האמון. זה שירת את הרייטינג יותר מאשר הרוב המבקש שקט ושלום", אמר.
ניצב ג'מאל חכרוש
"החברה הערבית משתנה, היא מאבדת  את הציוויון החברתי שלה, ושלטון 'החמולה' איבד את כוחו בעולם של הצעירים", ציין חכרוש, שנאם במסגרת הכנס הבינלאומי לשרי ביטחון פנים והגנת המולדת (IHSF) ביוזמת השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, "הדבר הוביל לכאוס בחברתנו. כאן התחיל המשבר בין החברה הישראלית לחברה הערבית בכלל, ובין משטרת ישראל לחברת הערבית בפרט". 
עוד אמר, כי במציאות בה המשטרה לא נכחה בכפרים, איך מצפים שיהיה אמון? "תבינו את המשמעויות – מאז שנת 67' לא הוקמה תחנת משטרה חדשה ביישובים הערביים. שנים על גבי שנים שהקשב הארגוני היה מחוץ ליישובים הערביים, ובחברה הערבית לא הייתה לגיטימציה לשרת במשטרה, יותר מכך - הדבר אף נחשב כבגידה.  איך בעיה תיפתר אם אתה לא נוכח שם לראות, לשמוע ולטפל? אני אומר לכם אמירה קשה - האם מישהו מכם היה מרגיש בטוח והאם היה מרגיש בעל מעמד שווה במציאות בה אין משטרה בקרבת ביתו? וקריאה לניידת נענית בהגעה כעבור חצי שעה או שעה?"

עוד התייחס ניצב חכרוש, למהפך נוסף במערכת אכיפת החוק. "משטרת ישראל צרפה לשורותיה 32 נשים מוסלמיות, וחלקן אף דתיות בלבוש מסורתי. מדובר בקידום החברה הערבית למקום החשוב ביותר- מהחינוך בבית ולגיטימציה חברתית כי אישה יכולה להיות שוטרת ולשרת את הציבור הרחב, ערבי ויהודי כאחד".