כמה שעות לאחר סיום חקירתו של חבר הכנסת איתן כבל היום (חמישי) מתגלים פרטים נוספים מתוך החקירה. ל"מעריב אונליין" נודע, כי חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 הציגו לכבל את תדפיסי שיחות הטלפון של נוני מוזס, מו"ל 'ידיעות אחרונות', ושאלו אותו כיצד ייתכן שבאותה העת שבה הייתה ההתנהלות סביב חוק "ישראל היום", מופיעות שיחות אישיות שלו עם מוזס. 

כבל השיב לחוקרים וטען כי "עסקתי בחוק במישור הפרקטי. אני זה שבעצם הגשתי את החוק, ואם תסתכלו ברשימות ובמספרי טלפון של גורמים אחרים, כמו לוביסטים וחברי כנסת, תבינו שכמות השיחות שלי עם מוזס הייתה מינורית לעומתם. אין בכך פסול. נוני מוזס פעל בכוחות עצמו ולא באמצעות לוביסטים. ולכן יש לנו את רצף השיחות על זה". 
בנוסף, חבר הכנסת הכחיש בחקירה בתוקף כי היה לו מידע לגבי הקשר בין מוזס לראש הממשלה בנימין נתניהו. ל"מעריב אונליין" מסר: "לא ידעתי על הקשר הזה, חס ושלום, פעלתי בהתאם לכללים. אני מניח שזו החקירה האחרונה והתיק הזה יסתיים מבחינתי בלא כלום". 

נוני מוזס מגיע לחקירה בלהב 433. צילום: קוקו

 

כזכור, כבל נחקר בתחילת השנה בחשד להפרת אמונים, בכך שלכאורה סייע למו"ל 'דיעות אחרונות להעביר בכנסת את חוק ישראל היום בשנת 2014. הפרשה התגלתה כאשר מצאו חוקרי המשטרה הקלטות של שיחות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו למוזס. ההקלטות של ראש הממשלה והמו"ל נערכו ביוזמת נתניהו.



העיתונאי גיא פלג, מחברת החדשות, פרסם קטעים מתמלילים של השיחות בין השניים. ח"כ כבל העיד בפעם הראשונה בפרשה בינואר 2017 ונתבקש להשיב על מספר שאלות כלליות באשר להתנהלות מאז שהעלה את הצעת חוק ישראל היום ב-2014 וכמובן בתקופה שלאחר מכן.