הרמטכ"ל גדי איזנקוט אמר הערב (חמישי) באירוע של גמלאי צה"ל כי "בעוד שישה חודשים אני מסיים שירות ומצטרף אליכם". בתחילת ינואר 2017 החליט שר הביטחון אביגדור ליברמן להאריך את כהונתו של איזנקוט עד סוף 2018. לאחרונה הועלתה האפשרות להאריך את כהונתו של איזנקוט בשנה נוספת. 



שר הביטחון אמר אז כי "רא״ל איזנקוט הוא רמטכ"ל מוערך המוביל את הצבא בהצלחה ובמקצועיות רבה וכי שיתוף הפעולה הפורה בעבודה עימו יאפשרו להמשיך לקדם תכניות, להכין את צה״ל לאתגרים העומדים בפניו ולחזק את ביטחון ישראל".



איזנקוט בן ה-57 החל את כהונתו כראש המטה הכללי לפני שלוש וחצי שנים, לאחר שהחליף בתפקיד את בני גנץ. בעבר כיהן כמח"ט גולני, כמזכיר הצבאי של שר הביטחון וראש הממשלה אהוד ברק, ולאחר מכן גם של ראש הממשלה אריאל שרון. ב-2005 הועלה לדרגת אלוף ומונה לראש אגף המבצעים במטכ"ל. בספטמבר 2006, לאחר התפטרותו של האלוף אודי אדם בעקבות מלחמת לבנון השנייה, מונה לאלוף פיקוד הצפון. ב-2013 מונה לתפקיד סגן הרמטכ"ל, בו כיהן עד סוף 2014.



לפני שלושה ימים פרסם איזנקוט את החלטתו לגבי מינוי מפקדי אוגדות ותפקידי תת אלוף בולטים נוספים בצה"ל. בסבב המינויים בלטה העובדה שגם בסיבוב הזה תת אלוף עופר וינטר, מח"ט גבעתי בעבר וראש מטה פיקוד המרכז, נשאר מחוץ לסבב המינויים. ליברמן אישר הערב את סבב המינויים.