שר האנרגיה יובל שטייניץ התייחס הערב (שבת) לפרסום של קלמן ליבסקינד במעריב, לפיו יו"ר העבודה אבי גבאי ניהל מו"מ ממושך עם ראשי חברת דלק אודות האפשרות שיעבוד אצלם וינהל עבורם את תחום הגז בחברות אבנר ודלק קידוחים, המחזיקות בזכויות בתמר ובלווייתן, מאגרי הגז הגדולים שלאורך חופי ישראל.  
שטייניץ ציין בתוכנית 'המטה המרכזי' בערוץ 10 כי גבאי פנה אליו בזמן שהיה השר להגנת הסביבה בקשר למתווה הגז. "כשראיתי אתמול את הכותרת של קלמן נפל לי האסימון. בחודשים הראשונים שהתחלתי לתכנן את מתווה הגז בא אליי אבי גבאי והציע להיפגש איתי. הוא ביקש ממני דבר אחד - אל תפרק את המונופול. אמר שזה לא עובד וזה לא ייצור תחרות אמיתית", סיפר שטייניץ.
"הוא אמר לי כי הוא לא מתנגד למתווה חוץ מההערה אחת שהוא הציע לבחון לשנות. הוא אמר 'אל תפרק את המונופול, אין טעם למאמץ הזה לפרק אותו ולהכריח את תשובה למכור חלק מהשדות. במקום זה לעשות פיקוח מחירים אגרסיבי כמו שנהוג במקרה של מונופול'. הוא אמר שזה לא יועיל".

"ביקש לא לפרק את המונופול". גבאי. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

עוד הוסיף שר האנרגיה: "אתה בא אליי בתור שר בממשלה, תגיד לי לפחות שהיה לך קשר עמוק עם תשובה ושעמדת להתמנות לתפקיד בכיר שם. בהתחלה הוא רק אמר שיש לו הערות ושהוא לא מתנגד. כשראיתי את החשיפה הזו פתאום ראיתי את הדברים בצורה אחרת ואמרתי איך הוא היה יכול לדבר איתי מבלי לספר לי שהוא כמעט עבד שם".

אבי גבאי מסר בתגובה לדבריו של שטייניץ: "אני גאה שבחרתי בצד של הציבור ולא בצד של הכסף ונלחמתי נגדו וגם שהייתי היחיד שהצביע נגד מתווה הגז המושחת. כל שאר הסיפורים זה שטייניץ בתפקידו כפרזנטור של חברות הגז שפתחו בקמפיין נגדי".