מתנות חתונה אמורות להיות משהו שעוזר בסופו של דבר לזוג הצעיר לפתוח את חייהם עם קצת רווחה כלכלית. אבל בשביל שזה יקרה, צריך לדעת להתנהג כמו שצריך כשאתה מוזמן לאירועים. חתונת זוג מהצפון הסתיימה במפח נפש גדול לאישה. כשמרבית האורחים מהצד של הבעל הביאו מתנות ואחרים שלשלו לכספת מעטפות ריקות. אירוע זה סימל את יריית הפתיחה בחיי בני הזוג שהחזיקו מעמד חמש שנים, עד שהשבוע הוציאו את הכביסה המלוכלכת בתביעת גירושין שהגישה האישה.

שני בני הזוג, מורים בבית ספר תיכון, תושבי אחד הישובים בגליל העליון הכירו לפני כשש שנים במהלך הלימודים באוניברסיטת חיפה. הם נישאו שנה לאחר מכן ברב פאר והדר באולם אירועים מפואר בחיפה. למחרת החתונה התבררה הבושה הגדולה, כהגדרת האישה, כשאורחי הבעל שלשלו עשרות מעטפות ריקות וחלק גדול מאורחיו הביאו מתנות צנועות במיוחד.

האישה, באמצעות עורכת הדין שרין סולן, טוענת כי מאז החתונה למעשה, חלה התדרדרות מתמדת ביחסים בינה לבין בעלה, אבל למרות הכל הביאו ילד לעולם וניסו לשים את פרשת "מתנות החתונה" בצד, במה שהיה סוג של כתם שלא ניתן היה להסיר. לטענת האישה, מבירור שעשתה עם קרובי משפחה לאורך השנים, כדי לנסות להבין איך יתכן ש-200 אורחים כמעט ללא יוצא מן הכלל משלשלים מעטפות ריקות, התברר לה כי הוריו של הבעל במשך שנים נהגו להגיע לאירועים ולא להביא מתנות - ולעיתים שלשלו מעטפות ריקות. 
 

בתצהיר שהוגש לבית הדין הרבני טוענת האישה: "האורחים פשוט נקמו בנו בגלל התנהגותם המבישה של הורי בעלי. אני יכולה להבין את זה. כי במשך השנים שאנחנו ביחד למדתי שהוריו של בעלי קמצנים חולניים. לצערי גם בעלי מגלה סממנים כאלה ומנהל משטר טרור בכל מה שקשור לרכישת מצרכי מזון הביתה".
עו"ד סולן טוענת עוד כי האישה לא רוצה להמשיך לחיות בגיהנום הזה. "אני חיה תחת משטר דיקטטורי מטורף. למשל עלי להודיע מראש מה אני מוציאה מהמקרר ולאיזה מטרות". 

הבעל טוען להגנתו, כי מדובר בעלילה. "אכן האורחים שלי הגיעו וכמה עשרות מעטפות היו ריקות, אבל זה לא הפריע לאשתי להמשיך לחיות איתי חמש שנים. בקרוב אני אצליח להוכיח את עילת הגירושין".
עו"ד שרין סולן. צילום: יח"צ