אנגליה כמעט הצטרפה לארגנטינה, גרמניה וברזיל שפתחו את מונדיאל 2018 בצורה מאכזבת, אך בסופו של דבר הצליחה לנצח הערב (שני) 1:2 את טוניסיה בוולגוגראד ארנה, שהעלה אותה למקום השני בבית ז' בשיוויון נקודות עם בלגיה שמוליכה בזכות יחס שערים עדיף.



למרות התוצאה, המשחק דווקא התחיל באופן חד צדדי לחלוטין לטובת האנגלים, שהגיעו להזדמנויות וכבר בדקה ה-11 עלו ליתרון כשנגיחה של ג'ון סטונס נהדפה על ידי השוער מואז חסן, אך לצערו הארי קיין היה במקום כדי לדחוק מקרוב את ה-0:1. ואם זה לא הספיק לטוניסאים, מספר דקות לאחר מכן הם גם איבדו את השוער שלהם שנפצע בכתפו והוחלף על ידי פארוק בן מוסטפא.



החבורה של גארת' סאותגייט המשיכה לתקוף בלי הפסקה, כולל מספר החמצות מסמרות שיער של ג'סי לינגארד, אך בדקה ה-35 הגיע השיוויון בנגידו גמור למהלך המשחק. קייל ווקר הכשיל שחקן ברחבה, ופרג'אני סאסי ניצל את ההזדמנות כדי להוריד את שתי הנבחרות להפסקה ב-1:1.



המחצית השנייה כבר נראתה אחרת לגמרי בעקבות שינוי מערך של המאמן נביל מעלול, מה שהוביל לכך שהמשחק היה שקול הרבה יותר ושתי הנבחרות התקשו להגיע למצבים. כבר היה נראה שהמשחק ייגמר בחלוקת נקודות, אבל דקה בתוך תוספת הזמן אנגליה קיבלה קרן מימין שהגיעה להארי מגווייר, שהוריד את הכדור בנגיחה לקיין. הקפטן לא התבלבל ונגח מקרוב שער הניצחון הראשון של האנגלים אי פעם בתוספת הזמן במונדיאל, ועל הדרך פתח את הטורניר עם צמד.



הרכבים
אנגליה: ג'ורדן פיקפורד, קייל ווקר, ג'ון סטונס, הארי מגווייר, ג'ורדן הנדרסון, קיירן טריפייר, ג'סי לינגארד (אריק דייר 90+3), דלה עלי (רובן לופטוס צ'יק 80), אשלי יאנג, הארי קיין, ראחים סטרלינג (מרקוס ראשפורד 68).



טוניסיה: מואז חסן (פארוק בן מוסטפא 16), דילן ברון, סיאם בן יוסף, יאסין מריאח, עלי מעלול, רחדין בן יוסף, אליאס סחירי, פרג'אני סאסי, אניס באדרי, וואהבי חאזרי (סאבר חאליפה 85), נעים סליטי (מוחמד אמין בן אמור 73).



מהלך המשחק
דקה 3: לינגארד ניצל טעות בהגנה של טוניסיה כדי לבעוט למסגרת ממטרים ספורים, חסן הדף לקרן.



דקה 11, 0:1 לאנגליה! קרן של אנגליה הגיע לסטונס שנגח למסגרת, אך חסן הדף נהדר. לצערו, הריבאונד הגיע לקיין שנגח מקרוב את היתרון המוצדק.


דקה 16: השוער חסן נפצע ולא יכול היה להמשיך, בן מוסטפא עלה במקומו מהספסל.



דקה 18: הנדרסון בעט מכ-20 מטרים, בן מוסטפא עמד נהדר במבחן הראשון שלו והדף.



דקה 24: עוד החמצה של לינגארד. כדור שהוגבה לרחבה הגיע לקשר מנצ'סטר יונייטד, שממטרים ספורים בעט מעל השער.



דקה 26: הזדמנות לטוניסיה. סאסי בעט מחוץ לרחבה, אך הכדור פגע בשחקן הגנה אנגלי וחלף ליד המסגרת בדרך לקרן.



דקה 30: כדור חופשי שהוגבה לרחבה הגיע למגווייר, שנגח רע לידיים של בן מוסטפא.



דקה 35, טוניסיה משווה ל-1:1! ווקר הכשיל שחקן טוניסאי ברחבה, וסאסי ניצל את ההזדמנות כדי לקבוע שיווין בניגוד למהלך המשחק.


דקה 43: כדור חופשי שהוגבה לרחבה הגיע ללינגארד, שבעט מהאוויר ופגע בשחקן הגנה בדרך לקרן.



דקה 45: עוד החמצה גדולה ללינגארד. הקשר הגיע אחד על אחד מול בן מוסטםא והקפיץ מעליו, אך הכדור פגע בקורה ויצא החוצה.



דקה 69: טריפייר בעט כדור חופשי כ-25 מטרים מהשער, הרחק מהמסגרת.



דקה 79: יאנג בעט כדור חופשי כ-18 מטרים מהשער, מעל המשקוף של בן מוסטפא.



דקה 90+1, 1:2 לאנגליה! קרן מימין הגיע למגווייר, שהוריד בראש לקיין. הקפטן שהיה פנוי לחלוטין נגח נהדר לרשת והעניק ניצחון לנבחרתו.