יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הודיע היום (שלישי) כי יגיש תלונה לוועדת האתיקה של הכנסת נגד יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, על שהשתתף אמש בכנס מטעם הארגונים הפלסטיניים החזית העממית והחזית הדמוקרטית במזרח ירושלים, למרות שהמשטרה הוציאה צו מניעה נגד קיומו. ״צפיתי הבוקר בסרטון בו נראה חה״כ עודה משתתף באירוע הסתה לטרור, והתביישתי. כיושב ראש הכנסת, וכאזרח במדינת ישראל. לא ייתכן שנבחר ציבור, שנבחר לייצג את הציבור הערבי ישראלי, מייצג בפועל ארגוני טרור ומסית לאלימות. אין מקום למסיתים בכנסת ישראל”, אמר יו"ר הכנסת.

מדובר בכנס שהתקיים במלון אמבסדור במזרח ירושלים שאמור היה לעסוק בנושא מעמד ירושלים כבירת מדינת פלסטין. בין המשתתפים בכינוס היו מלבד ח"כ עודה גם השגריר הרוסי לרשות הפלסטינית חידר אגאנין ומנהל מרכז התרבות הרוסי בבית לחם אלקסנדר סורוק. כמה שעות לפני קיום הכנסת חתם מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, על צו מניעה לקיום הכנס שעל פי המידע שבידי המשטרה נערך מטעם ארגונים שהוכרזו ארגוני טרור.
למקום נשלחו שוטרים שבקשו לפזר את האירוע, עכבו שישה מהנוכחים ועצרו את אחת המשתתפות, שהועברו לחקירה. בעת הגעת השוטרים צולם ח"כ עודה אומר כי "הללו יובסו, וירושלים תישאר לעם שלה, עומדת איתנה, מנצחת ועיר הבירה של פלסטין".

השר לביטחון פנים גלעד ארדן תקף בחריפות את השתתפותו של ח"כ עודה בכינוס ואמר כי "עודה סיפק דוגמה נוספת להתנהגותו כאויב המדינה וכתומך וסייען לפעילות ארגוני טרור. בכוונתי לפנות מידית ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לפתוח נגדו בחקירה פלילית בגין סיוע לארגון טרור מוכרז". הוא הוסיף: "ח"כ עודה - מקומך אינו בכנסת, אלא בכלא". בלשכתו של ח"כ עודה סרבו להגיב על הדברים.