טרור העפיפונים, אשר הפך את גזרת הדרום לבוערת, היה הנושא איתו פתח היום (חמישי) עורך הדין יורם שפטל את תוכניתו ב-103FM. השדרן זעם על ההתנהלות מול התקריות הקשות, ושטח את משנתו בעניין, כשהוא נוקט בקו נוקשה בעניין. 



"אתם שואלים את עצמכם, ובצדק רב, איך זה יכול להיות, שמצד אחד - אותו צבא, אותה ממשלה, מתפקדת בצורה כל כך מוצלחת ויעילה מול הסכנות האורבות לנו, שהן הרבה יותר משמעותיות מצפון, מאשר האספסוף העזתי מדרום, התנהלות ממש שזוכה להערכה ולהישגים ותוצאות מפי כל. אני כמובן לא לוקח בחשבון את המחבלים התקשורתיים, שחלק מהם נאלצים לבלוע את הרוק ולתת מילים שלא בדיוק קוטלות את ההתנהלות מול האויב האיראני מצפון ושלוחיו למיניהם.
לעומת זאת, אנחנו משדרים רפיסות, אפסות, וריפיון ידיים גמור, מול אספסוף עזתי וחבר המרצחים שעומד בראשו. הסיבה, למשל, היא היועץ המשפטי שאמר השבוע 'לא פנו אליי מהצבא בשאלה האם מותר או אסור לירות במשלחי העפיפונים'. תגידו, יש צבא בעולם שהיה פונה, שהיה עולה בדעתו לפנות? מי שמשלח אש בשדותינו, אחת דינו - לשלח בו אש, על מנת לגרום לכך שהוא לא ישלח יותר שום דבר, אלא משולח היישר אל 72 הבתולות שלו, שממתינות לו בשמיים, עד שייגמרו שם הבתולות.

זה לא עניין לשאלה בכלל. זה מראה לנו עד כמה הצבא לא מנוהל על ידי עצמו מבחינת דרג הפיקוד, ומבחינת מפקד עליון בתור ממשלה, אלא היועמ"ש והפצ"ר. הם קובעים מה הצבא יעשה ולא יעשה. גם כשיצאו למלחמת הגאולה בששת הימים, גם התייעצו עם היועמ"ש שאלו איפה מותר לירות, ואיפה אסור? טירוף מערכות מוחלט. זה אחד מהפירות הבאושים של בג"ץ". 


מי שבורח ממלחמה, המלחמה רודפת אחריו
 
"רות גביזון הסבירה שהם יוצרים מצגים שהם הרבה יותר קיצוניים מאשר הפסיקה של הדיקטטורה של בג"ץ, וככה, מעבר לפסיקה עצמה, באים ומוסיפים עליה פרשנות, וכך משתקים את כל הצבא, ואת כל מערכות השלטון מיכולת לפעול פעולה של ממש. זאת המציאות. האלופים לא יכולים לעשות שום דבר בלי לשאול אותו. הוא יספר להם 'אתם זוכרים את הבג"ץ של ההוראות לפתיחה באש לצעדת השיבה? אתם זוכרים את השאלות של השופט מלצר? אז עפיפונים קל וחומר יותר קשה. שדות זה לא חיי אדם. תיזהרו', כך אומר הפצ"ר למי שרוצה לשמוע.

וכך השדות ממשיכים להישרף. מי שבורח ממלחמה, המלחמה רודפת אחריו. נכון, יש בעיית תפיסה אסטרטגית בסיסית. נתניהו סבור, ואי אפשר לשלול זאת לחלוטין, אם כי המחיר עושה את הדבר הזה לבלתי אפשרי, ונתניהו סבור שכל עוד יש פיצול אצל האויב הערבי, בין ערביי עזה לערביי יהודה ושומרון, כששתי כנופיות שולטות, והן צהובות זו לזו, ונאבקות זו בזו כל הזמן. ומי שאחראי על המצב ההומניטרי הבלתי נסבל ברצועת עזה, בנוסף לכנופיית המרצחים של החמאס, שמשקיעה את כל הכסף בהתעצמות צבאית, זה כמובן אבו אדולף מאזן, שקיצץ משכורות לעשרות אלפי אנשים, ועוד צעדים שהוא נוקט. 
אבל צריך לזכור שמדינה לא יכולה לאורך זמן להסכים למצב שישרפו את שדותיה, שכל פעם כנופיית מרצחים עזתית מתחשק לירות טילים או פצמ"רים של מאות אלפי אנשים, זה דבר שמדינה ריבונית לא יכולה להסכים לאורך זמן. חרף התפיסה האסטרטגית שהיתה נכונה לשעתה, במיוחד כאשר הצורר אובמה היה בשלטון, והיום יש לנו את הנשיא הידידותי ביותר שהיה מאז ומעולם, עם הישגים לא נתפסים ב-500 הימים הראשונים.

צריך לשים קץ לשלטון החמאס בעזה, וניתן לעשות זאת רק בדרך אחת, לשוב ולכבוש מחדש את כל עזה, כפי שנעשה ביהודה ושומרון, בעקבות הפיגוע הנורא במלון פרק בנתניה. ממש לא צריך לחכות. די בכך שבכל עת שכנופיות הרצח ששולטות בעזה משלחות טילים ופצמ"רים כמה שמתחשק להם, כדי להביא לדבר הזה קץ, ויפה שעה אחת קודם. כל שעה מאוחר יותר, רק מביאה לקצף וביזיון".