סנדרה בולוק אומנם מגלמת שודדת מתוחכמת בספין־אוף הנשי "אושן 8", שעולה הערב לאקרנים, אך היא מעידה על עצמה שלא הייתה מעריצה גדולה של סרטי שודים. "ראיתי את הסרט המקורי 'האחד עשר של דני אושן' עם פרנק סינטרה ואת הסרטים עם ג'ורג' קלוני, בראד פיט וכל הגברים האלה", היא אומרת רגע לפני עליית הסרט. "מה שיפה בהם הוא שבקלות אפשר להעביר את הלפיד לצוות אחר. העובדה שבסרט אני למעשה מגלמת את אחותו של דני אושן היא כיפית, כי אפשר להניח שכל חבר במשפחה הזו הוא פושע, אבל זה לא מובן מאליו שגארי (הבמאי גארי רוס – ע"א) החליט לקבץ אותנו ולהאמין שזה יצליח".



"אושן 8" רשם את הפתיחה המרשימה ביותר מכל סרטי אושן לדורותיהם - הסרט אושן המקורי משנת 1960, "אושן 11", "אושן 12" ו"אושן 13" - 42 מיליון דולרים בסוף השבוע הראשון בארצות הברית. אולי קשורה לכך העובדה שמופיעות בו שמונה כוכבות, ובהן קייט בלאנשט, ריהאנה, שרה פולסון, אן האת'וויי והלנה בונהם קרטר. במרכז העלילה עומד שוד של ענק יהלומים, של קרטייה כמובן, בשווי 150 מיליון דולר.





"אני וקייט בלאנשט מאוד דומות", אומרת בולוק (53) על הקולגה. "שתינו פריקיות של שליטה והמרכז של המשפחות שלנו. על הסט היינו מוצאות את עצמנו מנסות לא להתפקע מצחוק ולהיראות מקצועיות. היה משהו בכימיה בינינו ולפעמים לא הצלחנו להשיג כלום. לא היה לנו זמן להתבדח. במקום זאת, היו לנו רגעים אנושיים שהגיעו מהעייפות ומהעובדה ששתינו היינו קרובות להשתגע".



על "אושן 8" שמעה ממפיק סרטי הסדרה, ג'רי וויינטרוב. "הוא קרא לי ואמר: 'סנדי, אני צריך לדבר איתך על סרט 'אושן' חדש, והפעם אנחנו הולכים לעשות את זה עם נשים'", היא מספרת. "ג'רי יכול לשכנע כל אחד לעשות כל דבר. אישית לא חשבתי שזה יצליח. התבדחתי איתו שאני אולי מוכנה לשחק את האקרובטית הסינית מסרטי 'אושן' הקודמים, אבל אחרי שנה וחצי כבר היה תסריט".


באדיבות Tulip Entertainment   : "אושן 8
באדיבות Tulip Entertainment : "אושן 8



סיבוב אחרון ודי

בולוק פרצה לתודעה במהלך שנות ה־90, לאחר שהשתתפה בשוברי הקופות המצליחים "ספיד" ו"בזמן שישנת". התדמית שנוצרה לה הייתה של הבת של השכן. לאחרונה, במסגרת מסע הקידום לסרט, התראיינה למגזין "טיים" וסיפרה על האירוע בחייה שהשפיע עליה יותר מכל. בזמן שבעלה ג'סי ג'יימס היה עסוק בבגידה מתוקשרת בה, בולוק הייתה עסוקה בצילומי הסרט "הזדמנות שנייה", שעליו כאמור קיבלה את פרס האוסקר. גירושיה הכואבים, והמאבק שניהלה על מנת לשמור על בנה המאומץ, מיצבו אותה בתור הגיבורה החדשה של הוליווד. באותו ראיון בולוק אף טענה כי ההומור שלה הוא שהוציא אותה ממצבים מיניים מביכים על סטים של סרטים.

לגבי פרשת הארווי ויינשטיין שהסעירה את הוליווד, אמרה בולוק באותו ראיון: "תמיד שמעתי שההיא קיבלה את התפקיד כי היא שכבה עם הארווי ויינשטיין... זה הרגיז אותי. הוא לפעמים רק רצה שיחשבו ככה. פחדתי שאם הבנות ייצאו עם האמת, זה יתהפך נגדן".


הארווי ויינשטיין. רויטרס
הארווי ויינשטיין. רויטרס


ב"אושן 8" נכנסת בולוק לנעליה של דבי אושן, אסירה משוחררת, שאת חמש השנים האחרונות העבירה בכלא בתכנון הפשע המושלם. מיד כשהיא משתחררת, היא מגייסת את לו (בלאנשט), שותפתה הוותיקה לפשע, לסיבוב אחרון ודי. יחד הן מגייסות את צוות המומחיות של "אושן", ביניהן מעצבת אופנה נוירוטית (בונהם קרטר), האקרית (ריהאנה), מכורה לשופינג באינטרנט (פולסון) ודוגמנית (האת'וויי).

"דבי מגיעה ממשפחת פשע, והניחוש שלי הוא שכולם במשפחת 'אושן' רוקחים מזימה מסוימת, הכל עבורם הוא עסקה", היא מספרת על דמותה. "עבור הדמות שאני מגלמת זה האדרנלין. לא רק הכסף, אלא ההתרגשות: האם נצליח לעשות זאת?"

כשנשאלה על סוד הפופולריות של הסדרה, היא השיבה: "לי אישית אין שום תשוקה לגנוב משהו, אבל אני אוהבת לראות אנשים אחרים עושים את זה. זה הכי גילטי פלז'ר".

על סט הסרט התקבצו, כאמור, לא פחות משמונה דיוות. "הראשונה שתפסה את הספה בסצינות הלופט היא זו שזכתה להכי הרבה נוחות", חושפת בולוק את מאחורי הקלעים. "איכשהו זו תמיד הייתה הלנה בונהם קרטר. היא הייתה יושבת על הספה עם הרגליים למעלה והייתה המלכה. כולנו כרכרנו סביבה. אן האת'וויי מאוד חכמה, ואני לא חושבת שהיא עדיין הראתה את זה בסרטים שהיא עושה. אם לי היה כזה שכל, הייתי דואגת שכולם יראו זאת. לגבי ריהאנה, כשהיא נכנסת לחדר, כולם עוצרים. היא בשליטה מוחלטת על הכישרון שלה, יש לה מימיקה מבריקה והיא מאוד מוכשרת".

לצופים היא שלחה מסר: "אני מקווה שיהיה להם כיף לצפות בחברות בין שמונה הנשים האלה, ואז לשכוח שהן נשים".