חברת הפארם טלפארמה הודיעה אתמול כי בעקבות בחירתה על ידי יחידת הקנאביס הרפואי של משרד הבריאות, היא תחל להעניק שירות חדש שבמסגרתו יסופק משלוח של קנאביס רפואי לביתו של הלקוח. טלפארמה, שנוסדה בשנת 1999, משווקת תרופות, מוצרי טבע, תכשירי קוסמטיקה וציוד לגיל השלישי.



"החברה מוציאה בימים אלו מותג חדש בשם איפארמה, שתחל לשווק גם קנאביס רפואי תחת המותג Green Pharma by EPharma באספקה ישירה  עד לבית הלקוח", נמסר מהחברה. עוד נמסר כי במסגרת הפיילוט, שבו משתתפים גם סופר־פארם ושור טבנצ'יק, טלפארמה תהיה החברה היחידה מבין כולן שתשווק את הקנאביס הרפואי עד לבית הלקוח בתיאום מראש עמו וללא עלות משלוח.



שלוש שאכטות בלי הפללה



בתוך כך, על רקע עלייה בצריכת קנאביס בקרב בני נוער בישראל, מסתמן כי בקרוב מאוד יאושר חוק שלפיו שימוש בקנאביס לצריכה עצמית לא ייחשב לעבירה פלילית, כל עוד הוא לא נאכף יותר משלוש פעמים. מדובר בהצעת חוק ממשלתית שנדונה לראשונה אתמול בוועדת הבריאות בכנסת, ולפיה המשטרה תאכוף את עבירת השימוש באמצעות הטלת קנסות של בין 1,000 ל־3,000 שקל בשלוש הפעמים הראשונות, ורק מהפעם הרביעית היא תירשם כעבירה פלילית. הצעת החוק לא תחול על קטינים וחיילים, וכן על מי שביצע פשע נוסף. מדיניות זו מוצעת כהוראת שעה לשלוש שנים, על מנת לבחון את יישומה והשלכותיה, והיא תחול גם על תיקים פתוחים.