מודיעין שירות בתי הסוהר הכריז על אינה סקיבנקו, הסייעת החשודה בהריגתה של הפעוטה יסמין וינטה, כאסירה מאוימת ברף הגבוה ביותר לאחר שאסירות אחרות איימו עליה כי "לא כדאי לך להירדם בלילות, כי אנחנו הולכות לחנוק אותך כמו שחנקת את התינוקת", כך פורסם הערב (חמישי) ב"חדשות עשר". סקיבנקו דיווחה על כך מיד לסוהרות שהכניסו אותה לבידוד תחת פיקוח צמוד. אחת האסירות, המוכרת גם היא מפרשה אחרת, הועברה מיד לצינוק.

בעקבות המעשה שבו מואשמת סקיבנקו, המדינה פתחה בהליכי שלילת כל מעמד חוקי שלה בארץ. כרגע יש לה אשרת שהייה אבל גם היא ככל הנראה תישלל ממנה. זה אומר שהיא לא תוכל לצאת לחופשות בזמן המאסר שלה, ומיד בתום המעצר היא תגורש מישראל. עורך הדין שלה מסר בתגובה: "מרשתי אכן סבלה מהתנכלויות קשות ואיומים מצד אסירות אחרות אך הנושא טופל על ידי גורמים בשירות בית הסוהר". 

יסמין וינטה



במקביל פורסם ב"החדשות" כי הוריה של יסמין, דורינה וולדימיר, מבקשים להישאר בארץ כדי ללוות את ההליך המשפטי שינוהל נגד הסייעת. השניים תושבי מולדובה שביום שני תפקע אשרת השהייה שלהם בארץ. שר הפנים, אריה דרעי, הודיע כי הם יוכלו לשהות בארץ עד סיום ההליכים המשפטיים נגד הסייעת. 

"היא גדלה כאן. היא הייתה מאושרת כאן", סיפרה אמה דורינה, "אנחנו בקשר עם עורך הדין שלנו שיעזור לנו עם הוויזה, עם כל המסמכים, כי אנחנו חייבים להישאר כאן. אנחנו חייבים להגיע לבית המשפט. אני לא יודעת, אולי זה ייקח 4 חודשים, אולי זה ייקח שנה. הם חייבים, חייבים לתת לנו ויזה". 
דורינה וולדימיר נשארו בארץ לאחר שהגיעו לישראל במהלך טיול. דורינה הייתה בחודש השלישי להריונה עם יסמין, כאשר חשה בכאבים חזקים והרופא אסר עליה לטוס, מה שהוביל להישארותם בפתח תקווה, כשהם עובדים בניקיון כדי לשלם לבית החולים על הלידה. אחר כך נשארו פשוט כי התאהבו בארץ. 

הוריה של יסמין. צילום: רועי אלימה, פלאש 90
 
"אנשים אוהבים אותנו", המשיכה, "אנחנו פוגשים הרבה חברים טובים כאן. ישראלים הם אנשים טובים מאוד. קשה מאוד להישאר בבית הזה, כי חיינו כאן עם יסמין. הכל מזכיר את יסמין. כשאני הולכת ברחוב, אני פוגשת אנשים והם מחבקים אותי. זה מדהים, באמת. כל האנשים רוצים לדבר איתנו, הם מתקשרים ואומרים: 'נבוא אליכם הביתה, ניתן לכם ככה וככה'. אני לא יודעת איך להסביר מה אני מרגישה מבפנים כשהם מתקשרים אלינו ושואלים אותנו. זה מקל עלינו".

"אנשים אומרים שיסמין נהרגה בשביל כל הילדים האחרים", מספר ולדימיר, "אם היא נהרגה בשביל כל הילדים האחרים, היא הייתה רוצה לשפר את חייהם של כל הילדים שנמצאים כאן. אנחנו צריכים להמשיך את מה שיסמין התחילה. לסיים את זה, ולשפר את חייהם של כל שאר הילדים".