עוד שלב במלחמת הסחר בין ארצות הברית לסין? משרד האוצר בארצות הברית מנסח חוקים שיחסמו חברות שלפחות 25% מהם בבעלות סינית מלקנות חברות טכנולוגיות אמריקאיות, כך לפי דיווח שפורסם הלילה (שני) ב"וול סטריט ג'ורנל".
בנוסף, דווח כי במועצה לביטחון לאומי ובמשרד המסחר האמריקאי עובדים יחד על תוכניות לשליטה על הייצוא, שנועדות לשמור על טכנולוגיות מקומיות מלהישלח לסין, אמר מקור המעורה בפרטים.
בשבוע שעבר איים הנשיא דונלד טראמפ בהטלת מכס בגובה 10% על סחורות שמיובאות מסין בהיקף של 200 מיליארד דולר. זאת בתגובה להחלטה בבייג'ינג להעלות את המכס על מוצרים אמריקאיים. הנשיא האמריקאי ציין כי ביקש מיועציו לגבש חבילה נוספת של הגבלות.

בתגובה להצהרתו של טראמפ, אמרו במשרד הסחר הסיני כי סין תנקוט בצעדים במידה והממשל האמריקאי יפרסם רשימת מכסים נוספת על סחורה סינית. "ניאבק בתקיפות", נאמר בהודעת המשרד.
טראמפ הטיל מספר ימים לפני כן מכסים בגובה של 25% על מאות סחורות סיניות בשווי כולל של 50 מיליארד דולר, החל מצמיגי מטוסים וטורבינות ועד למדיחי כלים. בסין מיהרו להגיב עם הכרזה על מכסים שיוטלו על יותר מ־500 מוצרים אמריקאיים בשווי של 34 מיליארד דולר, כולל מוצרי חקלאות ומכוניות.
במהלך קמפיין הבחירות שלו, טראמפ הבטיח לנקוט בצעדים על מנת להקטין את גירעון הסחר העצום של ארצות הברית עם סין, ולהגיע ל"סחר הוגן" בין המדינות.