ועדת השחרורים שליד שירות בתי הסוהר החליטה היום (שלישי) לאמץ את בקשת פרקליטיו של הזמר קובי פרץ, עורכי הדין ציון אמיר, שני אילוז ואלדן דנינו, ובהסכמת הפרקליטות הסכימה לשחרר את פרץ ולקבוע את מועד שחרור ל-14 ביולי. במסגרת שחרורו נדרש פרץ לעמוד בתוכנית שחרורים במסגרת דרישות תקופתיות.
החשש שפרץ לא יוכל להמשיך בעיסוקו התפוגג שכן ועדת השחרורים הבינה את חשיבות עבודתו של פרץ בשעות הלילה וקבעה כי מעצר הבית שיושת עליו עד למועד השחרור החוקי, ייכנס לתוקפו החל מהשעה 3:00 לפנות בוקר ועד לשעות הבוקר.

עו"ד ציון אמיר, פרקליטו של פרץ, אמר למעריב אונליין: "אני שמח שוועדת השחרורים קיצרה את עונשו. קובי עבר מאבק משפטי ארוך מאוד שהגיע לסיומו הטוב בכך שנשיא המדינה נתן לו חנינה חלקית וקיצר את עונשו. וועדת השחרורים המשיכה באותו הקו. נלקחה בחשבון אישיותו הטובה ותרומתו הרבה לקהילה".
נשיא המדינה ראובן ריבלין הודיע בחודש שעבר כי החליט לאמץ את המלצתה של שרת המשפטים, איילת שקד ולהקל בעונשו של הזמר, במסגרת המתווה המיוחד לשנת ה-70. שקד אישרה את החנינה, וזאת בניגוד לחוות הדעת של אנשי משרדה.

בחודש מאי אשתקד הורשע פרץ בחמישה מקרים של העלמת מס של מיליוני שקלים שקיבל בגין הופעותיו. בהעלמת מס בהיקף של 5.8 מיליון שקלים ובדיווחים כוזבים למס הכנסה בשנים 2009-2005. באותו משפט השופטת גזרה עליו שנתיים מאסר בפועל ו-175 אלף שקלים קנס בנוסף לשלוש שנות מאסר על תנאי. זאת מול בקשת המדינה להטיל עליו ארבע שנות מאסר. 

קובי פרץ ורעייתו על ספסל הנאשמים. צילום: אבשלום ששוני
במהלך הדיונים על הערעור, רמז פרץ כי מי שהביא אותו למצב הזה הוא אמרגנו לשעבר שהפך להיות עד מדינה, יוחאי יעיש. "הטעות היחידה בחיי היא שבחרתי להיות עם מי שהייתי איתו. אומרים שאישה יודעת אחרונה שבעלה בוגד", אמר הזמר לשופטים.