שמח בעבודה: ח"כ ציפי לבני כבר הודיעה שברצונה להחליף את יצחק הרצוג כיו"ר האופוזיציה, לאחר שהאחרון התמנה ליו"ר הסוכנות היהודית. במקביל יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי בוחן את האפשרות לכהן כיו"ר האופוזיציה למרות שאינו חבר כנסת. הבוקר (שלישי) הסביר גבאי ב-103FM: "אני צריך להיות יו"ר האופוזיציה אך אקבל את ההחלטה שתאפשר לנו אופוזיציה גדולה ולוחמנית. הדבר הטבעי ביותר הוא שיו"ר המפלגה יהיה גם יו"ר האופוזיציה אך מכיוון שאני לא חבר כנסת זה יותר מורכב ואנחנו עובדים לפתור את הסוגיה הזו. ב-1 לאוגוסט הרצוג יעזוב, עד אז נקבל את ההחלטה, אעשה את הדבר הנכון למען עם ישראל".



על ח"כ איתן כבל שמתנגד לניסיון של גבאי לפתוח את השורות במפלגה אמר יושב הראש: "כשאתה עושה שינויים תמיד יהיו מתנגדים. אנשים מפחדים משינוי. אני לא. הבטחתי לחברי מפלגת העבודה לפתוח את המפלגה כדי לאפשר לאנשים נוספים להיות חלק מההשפעה עליה. יש כאלה שמנסים למנוע זאת מאינטרסים שונים. אני בעד שתהיה הזדמנות לכל אלו שרוצים לתרום וכמה שיותר אנשים שרוצים להשפיע. אנחנו חיים בעידן בו אנשים יכולים להשפיע על העולם דרך הסלולר, אם לא נרענן ונחדש את עצמנו לא נוכל לשכנע את הציבור שנצליח גם לרענן ולחדש את המדינה. זו בדיוק הדמוקרטיה האמיתית שאני שואף אליה. פתיחת השורות מאפשרת להשתחרר מגורמי כוח ולאפשר כניסה של גורמים חדשים. כפי שאני מרענן את המפלגה- ארענן את המדינה".

גבאי הודה כי הוא מאוד מקווה שהרמטכ"ל לשעבר בני גנץ יחבור אליו למפלגה: "חסרים בפוליטיקה אנשים עם ניסיון כמו שלו. אנחנו נפגשים מידי פעם וגם אחרים פוגשים אותו באופן טבעי. מהפגישות עמו אני יכול לומר שהתרשמתי שהציבור ועם ישראל חשוב לו מאוד. אני מאוד מקווה שגנץ ישתלב בסופו של דבר איתנו". כשנשאל אם גנץ יסכים שגבאי יכהן בראש במפלגת העבודה השיב: "יש שיחות שצריכות להישאר דיסקרטיות".
לסיום התייחס יו"ר המחנה הציוני לעלייה בסקרים של המפלגה , שקיבלה אמש 15 מנדטים בסקר של חברת "החדשות", ואמר: "אני שמח לשמוע אנחנו מתחזקים בסקרים אך אלו רק סקרים. אין ספק שהפער בינינו ללפיד הוא קטן ואני מעריך שנעקוף גם את לפיד ובסופו של דבר גם את נתניהו. נתניהו אמר שהוא מר ביטחון ומר כלכלה אך הצעירים כיום לא יכולים לקנות דירה ולא נפתרה בעיית הביטחון. הציבור הישראלי חכם וביום הבחירות יישאל את עצמו מי מסוגל לפתור את הבעיות הללו - אני בטוח שהוא ייבחר בנו".
עריכה: איתמר זיגלמן