הניסיונות להחדרת הרכב השיתופי בישראל צוברות תאוצה: לראשונה בארץ, בענף הליסינג, הוצגה היום (שלישי), תכנית לרכב שיתופי שתיקרא - MYCAR2GO. התכנית תציע ללקוחותיה לבצע ליסינג תפעולי פרטי, ולצמצם את התשלום באמצעות הפיכתו גם לרכב שיתופי. כלומר, המנויים יוכלו להציע את רכבם למנויים נוספים בחברה, ולשתף את הרכב עמם בעת שהם אינם זקוקים לו, ובכך לקזז את עלות הליסינג החודשית באופן משמעותי. בתכנית השיתופית פתיחת הרכב תעשה באמצעות הכרטיס החכם או הסמארטפון. 



במסגרת מיזם הליסינג השיתופי יוצעו ללקוחות מגוון רכבים: טויוטה קורולה, ניסאן מיקרה, קיה ריו, קיה ספורטאג', טויוטה CHR, טויוטה יאריס, טויוטה אייגו ויונדאי I25. "אנו גאים להמשיך ולהוביל את מהפכת הרכב השיתופי בארץ ובעולם ולהביא שוב בשורה חדשנית לצרכנים ולענף התחבורה", אמר מנכ"ל CAR2GO, גיל לייזר. לדבריו, על פי נתוני משרד התחבורה, בכל שנה מתווספים 300 אלף רכבים שסותמים את כבישי הארץ. "תחבורה ציבורית ראויה בכלל, ותחבורה שיתופית בפרט הם הפתרון היחיד להפחתת כמות הרכבים על הכביש".



"כיום, ההוצאה על רכב פרטי היא ההוצאה הכי לא כלכלית למשפחה. אנשים משלמים כל כך הרבה כסף על רכב שבממוצע נוסעים בו שעה ביום בלבד", אמר עוד לייזר, "אנחנו משתפים את הבתים שלנו ב- AIRBNB, ואנו חולקים חללים משותפים בעבודה, אז למה לא לשתף את הרכב שעומד למעלה מ-90% מהזמן עם עוד אנשים?".


 


עוד ציין לייזר עוד כי לקוחות MYCAR2GO שישתפו את רכבם יקבלו 50% מעלות שעת ההשכרה, כך שלמעשה החברה תתגמל את הלקוח ותתחלק עמו חצי-חצי בעלות שעות ההשכרה. לייזר אף הבהיר כי כיום השכרה שיתופית בין אנשים פרטיים אינה חוקית בישראל, אך הדגיש כי MYCAR2GO הינו מיזם חוקי לחלוטין, שכן ההשכרה (השיתוף) אינה מתבצעת על ידי הפרט, אלא באמצעות חברת CAR2GO. 



בשלב הראשון של התכנית יתקיים פיילוט של הליסינג השיתופי בתל אביב, רמת גן, גבעתיים, הרצליה, רעננה וירושלים ובהמשך יתרחב לכל הארץ. עלות ההשכרה למנויים של רכבי MYCAR2GO תהה זהה לעלות השכרה בשירות CAR2GO.