חדירה מעזה סוכלה: כוח צה"ל זיהה היום (רביעי) שלושה מחבלים שחיבלו בגדר וניסו לחדור לשטח הארץ מדרום רצועת עזה. החיילים הגיבו בירי לעבר המחבלים וסיכלו את החדירה. לפי דיווחים בתקשורת הפלסטינית, בעקבות הירי נפגעו ארבעה פלסטינים בסך הכל. מוקדם יותר צה"ל ביצע ירי לעבר פלסטיני אחר שניסה לחדור את גדר המערכת בצפון הרצועה, בעוד ששניים אחרים שניסו אף הם לחצות את הגבול ברחו חזרה לרצועה.



בתוך כך, בהודעה משותפת של פלגי ההתנגדות הפלסטינים ברצועת עזה, נטלו הפלגים אחריות על שיגור רקטות לעבר "מספר מוצבים צבאיים ציוניים בעוטף עזה" הלילה, וזאת בתגובה לתקיפת "מכונית אזרחית" על-ידי ישראל לאחר חצות.



בהודעה נאמר עוד כי ההצהרה על "המבצע" היא בגדר הבהרה של נוסחת "מתקפה תחת מתקפה" אותה מדגישים בחמאס וביתר הארגונים בשבועות האחרונים, ושל העובדה כי הפלגים לא יאפשרו לישראל לכפות את משוואותיה על הפלסטינים. "נישאר נאמנים לפצעי עמנו ולדם השהידים שלו, ולהמשך כל הפעילויות הבלתי-אלימות של עמנו... שמאחוריהן ניצבת התנגדות מאוחדת, מוכנה לתגובה מידית לכל מתקפה כנגד בני עמינו".



במהלך הלילה המתוח שוגרו לעבר עוטף עזה 12 רקטות מרצועת עזה ונפלו בשטחי המועצות האזוריות חוף אשקלון ואשכול. מדובר צה"ל נמסר כי שלושה מהשיגורים יורטו וכי לא היו נפגעים. מצה"ל נמסר כי "חמאס הוביל מתקפת ירי תלול מסלול לעבר שטח מדינת ישראל. ארגון הטרור חמאס יישא במחיר הטרור ואי היציבות".



מוקדם יותר תקף צה"ל, באמצעות כלי טיס וטנק, כלי רכב השייך לפעיל חמאס בחוליית שיגור של בלוני הנפץ והתבערה ושתי עמדות תצפית של ארגון הטרור בצפון רצועת עזה.



ההודעה של צה"ל בנושא התקיפה הגיעה לאחר שסוכנות החדשות הפלסטינית דיווחה כי פיצוץ נשמע במחנה הפליטים "נוסיראת" במרכז עזה. על פי הדיווח, כלי טיס ⁧‫ישראלי‬⁩ תקף רכב של בכיר בחמאס⁩. בהמשך נטען על ידי הפלסטינים כי צה"ל ביצע ירי ארטילרי לעבר בית חאנון שבצפון הרצועה, זאת במקביל לדיווח בעזה כי עשרות פצמ"רים שוגרו לעבר שטח ישראל.