אין אדם בעולם שלא מתעצבן לפעמים על האנשים שעובדים איתו ומאחל להם דברים לא נעימים, וכל מי שטוען אחרת משקר. אבל בעוד עבור רובינו זה נותר בגדר מחשבות בלבד, גבר אחד מגרמניה החליט לקחת את זה צעד אחד רחוק מידי, ועל פי החשד הרעיל למוות 21 מהקולגות שלו. מה שמטריד עוד יותר הוא, שיתכן שעשה זאת כבר 18 שנים ואף אחד לא שם לב לזה עד עכשיו.

על פי חדשות  Deutsche Welle , המרעיל הסדרתי בן ה-56, שעובד בחברה לייצור מתכות, נעצר לאחר שעמית לעבודה הבחין באבקה לבנה חשודה באוכל שלו. הוא לא חשב פעמיים ודיווח על זה לבוס שלו, וזה החליט לבדוק את צילומי מצלמות האבטחה מאותו יום. לחרדתו הרבה, הוא ראה בהם את החשוד מפזר חומר לא מזוהה בתוך ארוחת הצהריים של הקולגה.

מבדיקות מעבדה שנערכו נמצא שהחומר הזה הוא עופרת אצטט, שהיא ידועה כרעילה במיוחד, מה שגרם לרשויות להתייחס למקרה כניסיון רצח. בחיפוש בביתו של המרעיל לכאורה, מצאו השוטרים חומרים איתם מייצרים רעל כולל כספית, עופרת וקדמיום. על פי המשטרה הוא "ניסה לייצר חומרים רעילים זמן רב, כולל תרכובות של מתכות כבדות", באמצעות החומרים שנמצאו בביתו. בשל כך, במשטרה החליטו לבדוק אם הוא גם אחראי למותם של קרוב ל-20 עובדים מאז שנת 2000, ביניהם גם עובד אחד שנכנס לתרדמת ואחר שמטופל בדיאליזה. 

אחד העובדים הבחין באבקה חשודה באוכל שלו, ודיווח לבוס. אילוסטרציה: אינגאימג
אחד העובדים הבחין באבקה חשודה באוכל שלו, ודיווח לבוס. אילוסטרציה: אינגאימג



מבדיקת סיבות המוות, החוקרים מצאו שרוב העובדים בחברה מתו מסרטן או התקף לב, מה שיכול להיות תוצאה של הרעלת מתכת חריפה. כדי שיוכלו לבדוק זאת בצורה מעמיקה יותר, יתכן שבמשטרה יבקשו להוציא את הגופות ולבחון אותן מחדש, לאור הממצאים החמורים. כמו כן הם מתכננים לתשאל משפחות של העובדים שמתו ורופאים שטיפלו בהם.

 
באשר למרעיל הסדרתי, בשלב זה לא ידוע המניע למעשיו כי הוא סרב לענות על שאלות החוקרים. בהנהלה כינו אותו כ"בולט בחוסר הבולטות שלו", והוא שמר על פרופיל נמוך יחסית במשך 38 שנות עבודתו במקום. "בהתחלה בכלל חשבנו שזו מתיחה שהשתבשה בין קולגות", סיפר מנהל החברה טילו בלצ'ינגר.