"אנו יודעים בסבירות גבוהה מי היה הרוצח והוא עדיין חי": הסדרה "צל של אמת: מי רצח את תאיר ראדה?", שעסקה ברצח הילדה בת ה-13 שנמצאה ב-2006 ללא רוח חיים בתא השירותים בבית ספרה שביישוב קצרין, יצרה סערה גדולה עם שידורה והפכה לאחת המדוברת בתולדות הדוקו הישראלי. למרות שבחודש דצמבר 2015 קבע בית המשפט העליון כי רומן זדורוב, שעבד כאיש תחזוקה בבית הספר, אשם ברצח של ראדה, נשמעו ספקות לגבי היותו הרוצח בקרב הציבור והתקיים דיון נרחב אודות "הסיפור האמיתי" מאחורי הרצח. היום (שלישי) יוצרי הסדרה המצליחה ו"הוט 8" הודיעו במסיבת עיתונאים על סדרת המשך.



יותם גנדלמן, ארי פינס והמפיקה מיקה תימור, יוצרי "צל של אמת", חוזרים שוב עם גילויים מרעישים, הפעם על רוצח סדרתי שפעל על פי הטענות בישראל וזכה לכינוי "רוצח כביש החוף".





בסתיו 1984 נמצאה גופתה של נערה בשם רחל הלר שרועה ללא רוח חיים כשחזייתה כרוכה סביב צווארה לאחר שנאנסה. עמוס ברנס, בחור שהוגדר תימהוני נעצר, הודה והורשע, אך שנים מאחור יותר הוא זוכה כאשר התברר כי היו במשפטו עיוותי דין ועדויות שקר של חוקרי המשטרה. באותו זמן נרצחה נערה נוספת כשחזייה סביב צווארה לאורך כביש החוף, בנסיבות אלו עלתה תיאוריה על רוצח סדרתי שפעל בכביש החוף, אך היא מעולם לא אושרה רשמית.



"למרות שהמשטרה שללה בזמנו רצח סדרתי, אנו יודעים בסבירות גבוהה מי היה 'רוצח כביש החוף' והוא עדיין חי", אמר גולדמן באירוע. "גילינו שהסיפור הזה לא צפוי הרבה יותר ממה שחשבנו. נברנו בארכיונים ועם המשפחות פתחנו תיבת פנדורה והיא נפערה בעוצמה".


"רק דוקו יכול לאפשר את זה, למשטרה יש הרבה עבודה. הסיפור לא יכול היה להיפתר בשנות ה-80 כי אז ההנהגה היתה הולכת הביתה". סיכם גולדמן. "היום כשאין עוד סכנה לערוף ראשים זה יכול לעבוד".

"צל של אמת: רוצח כביש החוף" תעלה ב"הוט 8", בחודש דצמבר 2018

יוצרי הסדרה "צל של אמת" על רומן זדורוב. צלם : אריק סולטן
יוצרי הסדרה "צל של אמת" על רומן זדורוב. צלם : אריק סולטן