דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, נאם היום (שלישי) בוועדת החוץ של הפרלמנט הצרפתי בדיון בנושא טרור חמאס מעזה. בנאומו ביקש להפנות את תשומת לבם של היושבים לעמדה הישראלית בכל הנוגע להפגנות של השבועות האחרונים בגבול, בנוסף לטרור העפיפונים המכה ביישובי העוטף. "מה שקורה בגבול ישראל-עזה לא דומה להפגנות שאתם מכירים. ישראל ניצבת בקו הראשון של המלחמה, היא לא הקו האחרון. ארגוני הטרור לא יעצרו בישראל הם רוצים לפגוע בפריז, בלונדון, בניו יורק, במאלי, בבואנוס איירס ובכל מקום שיוכלו לזרוע פחד אימה ולהחזיר את החושך לערי האור", הזהיר.



"הרצון לחיות קודם לכל. חמאס עוקר את הערך החשוב הזה ומקדש במקומו ערכי הרס וחורבן. הדבר היחיד שחמאס חתום על בנייתו הוא הקמת כוח צבאי במימון ובסיוע של מנהיגת הטרור העולמי – איראן", אמר הדובר.



תא"ל מנליס המשיך ואמר כי "מפקד כוח קודס האיראני, הארכי-טרוריסט קאסם סולימאני, מעביר מדי שנה 100 מיליון דולר לארגוני טרור בעזה. זהו כסף שמיועד למטרה אחת בלבד, והיא בניית יכולות צבאיות לצורך ביצוע פיגועי טרור. בכל מקום שאיראן וסולימאני מגיעים יש הרס וחורבן. כך בתימן, בעיראק ובסוריה וכך גם בעזה".



דובר צה"ל ביקש מהאירופאים לעמוד על טיבו של חמאס: "אל תיפלו בפח שלהם – מדובר בארגון טרור צבאי לכל דבר ועניין. הארגון הזה רצח עד היום רבים בפיצוצי אוטובוסים ובפיגועים. בדיוק כמו אותם הפיגועים, שלצערי, חוויתם ב-2016-2015. אנו מתמודדים עם אותה תופעה - אצלנו זה ארגון הטרור חמאס, אצלכם זה דאעש".



תא"ל רונן מנליס. "חמאס מקדש ערכי הרס וחורבן". צילום - דובר צה"ל
תא"ל רונן מנליס. "חמאס מקדש ערכי הרס וחורבן". צילום - דובר צה"ל



בהקשר לטרור העפיפונים, המכה בעוטף עזה בשבועות האחרונות, אמר תא"ל מנליס כי "חמאס המציא נשק חדש שנראה כמו משחק ילדים, עולה יורו אחד, אבל גרם לשריפתם של יותר מ-30 אלף דונמים של שדות. כדובר, אני מבין את כוחה של התמונה ואת הקושי להבין את הסיטואציה מסיקור מרחוק. עובדות אלה מנוצלות באופן מניפולטיבי על חמאס שמנצל את החמלה האנושית של המערב למטרות לא אנושיות".



"אני נציגם של כלל חיילי ומפקדי צה"ל שפועלים להגנת התושבים בעוטף עזה. התושבים לא יכלו להגיע לפה אבל חשוב שתשמעו גם אותם. אני גאה להיות קצין בצה"ל שמשימתו להגן. כל תכליתנו לחיות בשלום ובשלווה בשגשוג ובביטחון לצד שכנינו. אסור לנו לתת להם לנצל את החמלה האנושית להשגת מטרותיהם", אמר.



לסיום, אמר הדובר כי "ארגון הטרור חמאס נכשל באחריותו כלפי תושבי רצועת עזה, הוא יוצר דיכוי ופחד, קורא לתושבים להגיע לגבול כמגנים אנושים ומנצל אותם עד כדי איום על חייהם רק בשביל להסיט את תשומת הלב מכישלונו. זה בדיוק המקום בו החמלה האנושית מנוצלת להשגת מטרות לא אנושיות".