אני חייב תודה גדולה לעונה הקודמת של "IT GIRLS", אשר בלעדיה לא הייתי יודע לעולם מי זו אדל בספלוב. אני חובב מושבע של מדורי רכילות ותמיד גומע בשמחה את המידע החשוב שחושף מי הייתה בפתיחה האחרונה של חנות הנעליים הנוצצת בקניון בחולון. ואם מצורפת תמונה של האישיות המדוברת מציגה קרסול חטוב, עטוף בסנדל דקיק וזהבהב, אז על אחת כמה וכמה. בוודאי שנתקלתי לא אחת בשם, המרתק כשלעצמו, אדל בספלוב, אבל מי היא אותה נערה/אישה מסתורית, ומה טיב יחסיה הלא פשוטים עם אמה - את זאת לא ידעתי.



עניין דומה מתרחש אצלי לעתים תכופות באופן מטריד. כלומר מדורי הרכילות מציינים למשל את השם של נטע אלחמיסטר, או נועה קירל, או אפילו טום באום(!), ואני עוקב בנשימה עצורה ואחר כך מסתובב לגמרי מוטרד בעקבות אהבותיהם, פרידותיהם קורעות הלב ומסעותיהם בין קניונים - בלי לדעת למעשה במי מדובר.





באופן המטריד מכולם גיששתי בחשיכה בעניינה של אדל בספלוב. עד שבאה העונה הקודמת של "IT GIRLS" ושפכה אור גדול על הכל. בעשר הדקות השלמות שבהן הצלחתי לצפות בפרק אחד של הסדרה, לפני שנמלטתי לחדר השני, למדתי לדעת על הנערה המדוברת. היום כאשר משמיעים בשיחת חולין בין ידידים את השם אדל בספלוב, מיד אני, כבקיא ויודע, מכריז בביטחון "אה, אדל בספלוב" ומדהים את הנוכחים בידע הרב שרכשתי על אודותיה.



אומנם בתחילה - חובה להודות - לא ידעתי מה פירוש השם "IT GIRLS" ותהיתי אם ה–IT מרמז על קשר כלשהו לטכנולוגיית מידע, אבל מספר מועט של דקות האזנה לשיחות בין המשתתפות שכנע אותי שהסדרה אינה קשורה לענף ההייטק.



ולמרות זאת, אחרי צפייה בתחילת העונה הרביעית אפשר רק לשבח את המשתתפות. ארבע נערות/נשים צעירות, חרוצות וממוקדות. ללא ספק הן מאוהבות במקצוע שבחרו, מפגינות בו יכולת מרשימה וזוכות להצלחה. יש להן עשרות אלפי עוקבים/עוקבות באינסטגרם ומספר זה רק ילך ויגדל. הן כנראה עושות משהו כהלכה ובוודאי משמשות כוח שיווקי חזק.





אופנה היא עניין די קשה, מעט מלאכותי, בארץ הקודש. ישראל הלא פורמלית, ארץ הג'ינס והטריקו, המדינה שייצרה את התשלובת הלא תיאמן של סנדלי שורש וגרביים, לא עומדת בתור בכניסה לחנויות מעצבים. אחרי הכל, לאן תיקח גברת ממוצעת את השמלה שהכינו לה באופן אישי ומיוחד? תיסע בפקק ביום מיוזע של אוגוסט ברחוב ז'בוטינסקי בואכה פרדס כץ בדרך לפתיחת השווארמייה החדשה של גיסה בקניון איילון?



ולכן נחוצה לנו תוכנית כמו "IT GIRLS". לייצר את האשליה שמתקיים כאן איזה עולם תוסס של אופנה, של זוהר מלכותי ומלאכותי, ששולטות בו נשים כאדל בספלוב, ובוודאי גם נטע אלחמיסטר, אם רק הייתי יודע מי זו.



"IT GIRLS" עונה 4, החל מ־2.7, הוט בידור ישראלי, הוט VOD