מספר ההרוגים כתוצאה מהשיטפונות העזים שהכו במספר אזורים ברחבי יפן עלה היום (שבת) ל-37, כאשר במקביל 67 בני אדם עדיין נעדרים. ישראלים רבים שנמצאים במדינה בימים אלה סיפרו למעריב על חששותיהם ותיארו את המראות הקשים. ביפן פרסמו אף אזהרת פינוי, בעקבות האירועים, לכ-8.6 מיליון תושבים.



שיטפונות ביפן. צילום: סבינה מגוקורו

בתוך כך, במשרד החוץ הודיעו כי אין מידע על נפגעים ישראלים באירועים, והודיעו למשפחות המודאגות כי ניתן לפנות לחדר המצב של המשרד, בטלפון 02-5303155.



"אנחנו ושאר השכנים התבקשנו להתפנות קצת אחרי ארוחת הערב מחשש למפולות. הנהר כמעט עלה על גדותיו, הכביש המהיר נסגר, וכן גם הכביש לכפר הסמוך. אין יוצא ואין בא", סיפר ליפה לידון. 



קרדיט צילום: סבינה מגוקורו


אהוד לוטן מאוסקה סיפר על קשיי ההתניידות בדרכים, כתוצאה מהאירועים: "הגעתי הביתה סוף סוף. אלפי אנשים מחכים למונית בתחנת שין-אוסאקה". אריאל מירסון, שנמצא אף הוא במדינה בימים אלה, כתב בקבוצת הפייסבוק של "ישראלים ביפן": "תשמרו על עצמכם שם! פה באיזור גם כמה שכונות התפנו".



יש לציין שאזהרת השטפונות וסחף אדמה תקפה לשמונה מחוזות, בהן אוקיאמה, הירושימה, טוטורי, פוקואוקה, סאגה ונגסאקי. אליהם נוספו מחוזות היוגו (היכן שנמצאת העיר קובה) וקיוטו.