התרגשות רבה שררה אתמול במטוס הדרימליינר (בואינג 787) החמישי שחברת אל על קלטה, כאשר 70 תלמידי בית ספר יסודי מבת ים טסו מעל שמי העיר והארץ במטוס שנקרא על שם עירם ולציון 70 שנים למדינת ישראל. צוות הטיסה, בראשותו של הקברניט שמוליק כהן, הורכב מתושבי בת ים בעבר ובהווה. "גדלתי בשכונת רמת הנשיא ואני בוגר תיכון רמות. הטיסה הזו מאוד מרגשת ומיוחדת עבורי", סיפר הקברניט שסגר מעגל אישי.

לצד הצוות' ליוו את הילדים בטיסה כוכבי הילדים טום באום, עודד פז, אשלי בקשי וקסמן, קים אור אזולאי ומור סילבר, שלבשו מדי דיילים והובילו את האווירה השמחה. ראש עיריית בת ים, יוסי בכר, ציין כי לטיסה נבחרו תלמידים בשכבת כיתות ה'-ו' מבתי ספר בעיר, שהצטיינו בפעילות התנדבותית ותרומה למען הקהילה. "זו אחלה חוויה ומחמיא לנו מאוד שאל על העניקה למטוס הדרימליינר את השם 'בת ים'. אנחנו על המפה", הוא אמר.
סגן ראש העירייה אלי כהן העיר: "אני מייצג את הגמלאים בעירייה ומתרגש מהשילוב הבין דורי. לבת ים יש את החופים היפים ביותר בארץ וכולם יראו את זה בטיסה". 

רגע לפני ההמראה נערך טקס רשמי להשקת המטוס "בת ים" במסגרתו מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין, קיבל בברכה את כל הילדים והוריהם וראש העירייה. "אנו שמחים להשיק את מטוס הדרימליינר החמישי של אל על ביחד עם ילדי העיר בת ים ומברכים את העיר בת ים על הצטרפותה למשפחת אל על", ציין אוסישקין.
"כבר שלושה שבועות שאני מתרגש. מאז שהודיעו לי שאני אטוס, לא הפסקתי לחשוב על זה. בלילה לא ישנתי מרוב התרגשות", סיפר ויקי, פעיל במועצת התלמידים העירונית.


גונן אוסישקין ויוסי בכר על רקע המטוס החדש. מדי רבעון יגיע אחד נוסף. צילום: סיון פרג'
גונן אוסישקין ויוסי בכר על רקע המטוס החדש. מדי רבעון יגיע אחד נוסף. צילום: סיון פרג'

 
מיטל ודניאלה סיפרו: "ההתרגשות התעצמה מיום ליום. זו חוויה מיוחדת". ילד נוסף, אמיר ליס, אמר כי "כשיצאנו לחופש הגדול המחשבה שלי היתה מתי תגיע הטיסה. שמעתי על הדרימליינר ונורא רציתי לטוס עליו".
לאחר ההמראה, טס המטוס בגובה נמוך יחסית מעל בת ים וניתן היה לראות את חופי הרחצה המיתולוגיים של העיר – הסלע וטאיו. המטוס המשיך לגוש דן ואז פנה לכיוון מזרח עד לים המלח. המסע האווירי בשמי הארץ נמשך עד דרום הערבה ומשם החלה הדרך חזרה לקראת הנחיתה.
"זו טיסת חלומות", אמרה נוהר. תלמיד נוסף, שזו היתה הטיסה הראשונה בחייו, סיכם: "עכשיו יש לי חשק לטוס עוד".
מטוס "בת ים" הוא המטוס החמישי שמגיע ארצה מתוך 16 מטוסי הדרימליינר בהם מצטיידת אל על. המטוס הראשון נקלט באוגוסט 2017 ומדי רבעון יגיע ארצה מטוס נוסף מתוך תכנית ההצטיידות של מטוסי הדור החדש, שאמורים להחליף את מטוסי הבואינג 747 ו-767 המיושנים.