לפי נתוני ה- OECD ישראל היא אחת המדינות בה עובדים את המספר השעות הגבוה ביותר בשנה, כ-1,858 שעות לעומת ממוצע ה-OECD  שעומד על 1,766 שעות, כ- 100 שעות יותר בממוצע משאר מדינות ה- .OECD. אך סקר שנערך על ידי מחלקת המחקר של רשת מלונות פרימה קובע שלמרות שהישראלים עובדים הרבה הם יוצאים מעט לחופשות.



מהסקר עולה כי הישראלים ממעטים מאוד לצאת לחופש: 35% מהנשאלים ניצלו בין 1-6 ימים למטרת חופשה, בעוד כ-20%, מהישראלים לא ניצלו כלל את ימי החופש המגיעים להם לפי חוק. עוד לפי הנתונים, רק שליש מהמשיבים ניצלו את מכסת ימי החופש המגיעים להם לפי חוק.   
 
"הסקר מוכיח את מה שרובנו חשנו: הישראלים לא יוצאים מספיק לחופש. היה חשוב לנו להעלות למודעות את החשיבות ביציאה לנופש. זה הופך אותנו לאנשים נינוחים ושמחים יותר, להורים רגועים יותר ולעובדים אפקטיביים יותר", מסביר אבי דור, מנכ"ל רשת מלונות פרימה.  נתונים נוספים שעלו מהסקר מצאו כי 51% מהמשיבים ציינו כי הם אינם מתנתקים בחופשה ממקום העבודה אלא נוהגים לשמור על קשר עם מקום העבודה, לבצע מטלות ומשימות, לענות למיילים וטלפונים בעת השהות בחופשה. 
 

בנוסף נשאלו משתתפי הסקר מהן העדפותיהם לגבי מקום החופשה. מהסקר עולה כי שיעור העובדים שניצלו את חופשתם בארץ דומה לשיעור אלה שניצלו זאת לחופשה בחו"ל. מחצית (49%) מהנשאלים השיבו שהם מעדיפים מספר חופשות קצרות על פני חופשה אחת ארוכה (20%). 61% ציינו כי הם נוהגים לצאת עם משפחתם, 47% מעדיפים לבלות את חופשתם עם בן\בת הזוג, 30% יעדיפו לצאת לחופשה עם חברים ואילו 15% מהנשאלים מעדיפים לצאת לחופשה לבד.