בצל החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו לסגור את מעבר כרם שלום, בתגובה לטרור העפיפונים, ביישובי עוטף עזה מסכמים הלילה (שני) יממה נוספת שבמהלכה מאות דונמים עלו באש. משעות הבוקר פרצו באזור 33 שריפות שטופלו על ידי כוחות הכיבוי בסיוע צוותים של קרן קיימת לישראל (קק"ל).



בין היתר, שלוש שריפות התחוללו היום בשמורת בארי, בה עלו באש כ-20 דונם. מאוחר יותר פעלו ארבעה צוותי כיבוי בשריפת חורשה גדולה צפונית לגברעם, שכובתה אף היא בהמשך. מלבד זאת, פרצו שריפות גם ברעים, שובה, כיסופים, חולית ועין השלושה בשעות אחר הצהריים.



מוקדם יותר הצהיר נתניהו כי "בצעד משמעותי נסגור היום את מעבר כרם שלום", זאת, כאמור, בתגובה לטרור בלוני התבערה. במקביל, צה"ל הוציא אף הוא הוציא הודעה רשמית בנושא, כאשר הסביר כי "לאור התמשכות טרור ההצתות וניסיונות הטרור הנוספים שמוביל חמאס, תוך ניצול וסיכון תושבי רצועת עזה, קיבלו ראש הממשלה ושר הביטחון את המלצת הרמטכ''ל לסגור החל מהיום את מעבר הסחורות כרם שלום, למעט ציוד הומניטרי (בין היתר מזון ותרופות) שיאושרו באופן פרטני על-ידי מתאם פעולות הממשלה בשטחים. לא יתבצע כל ייצוא או שיווק סחורות מרצועת עזה".



מעבר כרם שלום. האם סגירתו היא הפתרון? צילום: דורון הורוביץ, פלאש 90
מעבר כרם שלום. האם סגירתו היא הפתרון? צילום: דורון הורוביץ, פלאש 90



"בנוסף", ציינו בצבא, "הרחבת מרחב הדיג ברצועת עזה למשך עונת הדיג בשלושת החודשים האחרונים משישה מיילים ימיים לתשעה מיילים ימיים המסתיימת היום - לא תוארך, ומרחב הדיג יוחזר היום לטווח שישה מיילים. מדינת ישראל רוצה ופועלת לשיפור המציאות ההומניטרית ברצועה בדרכים רבות. עם זאת ולאור המצב בו ארגון הטרור חמאס מנצל את תושבי הרצועה ומשגר עפיפונים ובלוני תבערה ונפץ לעבר יישובי עוטף עזה ולא מאפשר את המשך השגרה בעוטף - ננקטו צעדים אלו. באם תימשך התופעה ימשכו צעדים אלו ואף יוחרפו".



בג'יהאד האסלאמי לא נותרו אדישים להחלטה, ואמרו כי המהלך הוא "הכרזת מלחמה חדשה על העם. שנות הבצורה הראשונות לא ישברו את כושר העמידה שלנו".