פניקה ברחובות לונדון? שגרירות ארצות הברית בבריטניה הוציאה היום (שלישי) הנחיה לאזרחיה שנמצאים בממלכה המאוחדת, לשמור על פרופיל נמוך בזמן ביקור נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במדינה, וזאת מחשש לשלומם. בהנחיה הוזהרו אזרחי ארה"ב מפני ההפגנות הרבות המתוכננות נגד הביקור, שעל פי השגרירות יכולות להיהפך לאלימות.



"הפגנות רבות מתוכננות סביב ביקור הנשיא לממלכה, חלקן צפויות להכיל קהל רב ודרכי הגישה אליהן ייחסמו", נכתב בהודעת השגרירות, שהנחתה את האזרחים "לשים לב לסביבתם, לשמור על פרופיל נמוך ולעקוב אחרי התקשורת המקומית אחר התפתחויות". כזכור, הביקור של טראמפ באנגליה צפוי לעורר גל הפגנות של מתנגדי הנשיא בממלכה, ומעל ל-50 אלף איש הודיעו כי בכוונתם להשתתף בהפגנות נגד הנשיא האמריקאי, ובמקביל לכך הודיעו תומכיו במדינה כי בכוונתם לקיים הפגנות נגד.



אחד מאמצעי המחאה המתוכננים נגד טראמפ שקיבלו פרסום רב ביותר, הוא בלון ה"טראמפ בייבי", בלון מרחף ענק בצורתו של טראמפ כתינוק מחותל בחיתול, שירחף מעל לונדון במהלך ביקורו של טראמפ בבירה. טראמפ צפוי לבקר בבריטניה בין ה-12 ל-14 ליולי לחודש, ושם ייפגש עם ראש הממשלה תרזה מיי ועם המלכה אליזבת', בין השאר. הביקור ייערך לאחר פגישת נאט"ו בה ישתתף טראמפ, וצפויה להיות מתוחה בשל גישתו הבדלנית של טראמפ לארגון ולשותפותיו במערב, לעומת פייסנותו כלפי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.