המשטרה התירה היום (רביעי) לפרסם את תיעוד חטיפתו של הילד בן ה-7 מאזור קלנסוואה, שהתרחשה אתמול, ככל הנראה על רקע סכסוך כספי של קרוב משפחתו וניסיון להשיג בתמורה לשחרורו של הילד סכום כסף.


תיעוד החטיפה בקלנסוואה

הילד נראה בתיעוד מוכנס לרכב לבן הנמלט מהמקום, על ידי אדם רעול פנים, זאת לאחר שהוא ובן דודו נראים משוחחים עם הנהג. בן הדוד הצליח לחמוק ברגע האחרון מידי החוטפים.



סמיר כדיגה, דודו של הילד שנחטף, "סיפר כי הוא למד בבית הספר, עכשיו חופש ילד מכבד, חייכן תמיד. והוא שיחק בביתו, באו לקחו אותו מביתו, היה איתו גם בן דודו השני, רצו לקחת גם אותו. מזלנו שהוא ברח מהם".  



יו"ר מפלגת מרצ, תמר זנדברג אמרה כי "ילד בן שבע נחטף לאור היום מול המצלמה. אולי אם הוא היה יהודי הארץ הייתה רועשת". ח"כ איילת נחמיאס ורבין אמרה כי "אצלנו מתעסקים כל הזמן בחילוץ ילדים מתאילנד ושוכחים שילד בן 7 נחטף לשטחים".



המשטרה דיווחה למשפחתו של הנער וכן לראש עיריית קלנסוואה, איתו היא נמצאת בקשר הדוק, על ההתפתחות שנרשמה בשעות האחרונות בחקירה. עם זאת לטענתו של ראש העירייה לא נראה כל שינוי עד כה: "אם היו מתנהלים מגעים בין המשטרה לבין החוטפים, עם הטכנולוגיה של היום, המשטרה הייתה שמה את ידה עליהם ללא כל קושי".

עוד מסר ראש העיר: "נכון לעכשיו הנער עדיין מצוי בידי החוטפים, ואני קורא לכל תושבי המדינה, יהודים, ערבים, בדואים, דרוזים ונוצרים, וכן כל מי שראה, יודע או מעורב בחטיפתו של הילד - להשיב אותו לחיק הוריו כשהוא בחיים, ולא לגרום לטרגדיה היסטורית שכמותה במדינת ישראל התרחשה רק בשנת 1982 עם חטיפתו של הנער אורון ירדן".