שופט בית משפט המחוזי בירושלים משה דרורי, החליט להוציא צו עיקול נגד שתי ספינות המיועדות לקחת חלק ב"צעדת השיבה הימית". הספינות שעוגנות כיום בנאפולי שבאיטליה צפויות לקחת חלק בניסיון החמאס לשבור את הסגר הימי של ישראל על שלטון החמאס בעזה.



את הבקשה הגישה עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר מארגון "שורת הדין" בשם משפחות גביש ווינשטיין שיקירהן נרצחו על ידי מחבלי החמאס. המשפחות הגישו תביעות עם דרישה לפיצויי עתק נגד החמאס, ותביעתה של משפחת גביש על סך 90 מיליון ש"ח כבר התקבלה בשנת 2006 אך טרם הצליחה לגבות כלל את החוב.



כעת המשפחות דורשות לעקל את הספינות ששוויין נאמד בכמיליון ש"ח כל אחת לטובת החוב של החמאס נגדן. בפני בית המשפט הגיעה חוות דעת מומחה הקובע כי הספינות יינתנו במתנה לשלטון החמאס בעזה. לאור זאת קבע בית המשפט כי נכסים אלו ראויים לעיקול. השופט הבהיר כי הוא לא מורה לצבא או למשטרה להשתלט על הספינות כיוון שאיננו מנהל את מדיניות ישראל ביחס למשטים. אולם קבע כי אם צה"ל והמשטרה ישתלטו על הספינות והן יעגנו בנמלי ישראל, יחול צו העיקול לטובת החוב של קרבנות הטרור.



עו"ד דרשן-לייטנר מסרה ל'מעריב': "מדי שנה מגיעות ספינות במטרה לפרוץ את הסגר הימי סביב עזה. בסיום הפרובוקציה הן מוחזרות לבעליהן. השנה החליט בית המשפט: לא עוד. לא רק שהספינות לא ישמשו את החמאס או יוחזרו לבעליהן אלא הן יועברו לידי קרבנות הטרור".