מתקפת סייבר מעזה: חברת צ'ק פוינט הישראלית, העוסקת בפיתוח תוכנה לאבטחת מידע, חשפה מתקפת סייבר, שיצאה ככל הנראה מרצועת עזה, ופגעה במוסדות הרשות הפלסטינית. לוטם פינקלשטיין, ראש צוות מחקר איומי סייבר בחברה הסביר כי "התוקפים חיפשו קורבנות מאוד ספציפיים, שעונים על קריטריונים ספורים, על מנת להפוך את המתקפה למאוד ממוקדת. אנחנו עדיין לא יודעים מי נפגעו מהמתקפה, ובכל מקרה עצרנו אותה בשלב מוקדם".

לדבריו, זהותם המדויקת של התוקפים לא ידועה: "ממחקר מקיף שערכנו, אנחנו מבינים שהם קשורים ל"קבוצת הסייבר העזתית", ששויכה בעבר לארגון חמאס", הסביר, "הקבוצה יצאה להפוגה של שנה וחזרה כשהיא ממוקדת על מוסדות הרשות הפלסטינית. המתקפות קיבלו שמות של דמויות ושחקנים מהסדרה 'המפץ הגדול'".

מהחברה נמסר כי נראה שהושקעו הרבה מחשבה בתקיפה, וכן כסף וכוח אדם מיומן. התוקפים אינם חבורת ילדים, מסרו בחברה, אלא האקרים מקצועיים. כמו כן, נראה כי התוקפים השתמשו במייל המדמה מייל של סיכום חדשותי של אירועי היום באזור יהודה ושומרון. הם אף השתדלו לשמור על רלוונטיות, וכללו במייל מסמכים שנראו לגיטימיים, ככל הנראה מטרתם הייתה לאסוף מידע על יעדים ספציפיים. 

כמו כן מצ''ק פוינט נמסר כי השימוש בשמות של דמויות מסדרה מעיד על ההשקעה הפיזית וכן האמוציונלית של התוקפים במבצע שלהם. דבר שמאפיין ארגונים מסודרים, הפועלים תחת קמפיין מסודר.