ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב (רביעי) עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ברקע הפלת המל"ט הסורי מעל שמי ישראל, השניים שוחחו על הנעשה בסוריה ועל המעורבות האיראנית בשטח "ברור שהמוקד שלנו זה על סוריה ועל איראן. דעתנו ידועה שאיראן צריכה לעזוב את סוריה, זה לא דבר חדש עבורך", פתח ראש הממשלה את דבריו.



"לפני כמה שעות כלי טיס סורי חדר לשטח האווירי של ישראל", המשיך, "אנחנו יירטנו אותו ואנחנו נמשיך לפעול בתקיפות נגד כל זליגה וכל חדירה לשטחה האווירי או הקרקעי של ישראל. אנחנו מצפים שכולם יכבדו את הריבונות הזאת ושסוריה תשמור בקפדנות על הסכמי ההפרדה".



הנשיא פוטין מצידו אמר כי "היחסים הכלכליים והביטחוניים בין שתי המדינות מתפתחים בכיוון חיובי", על כך הוסיף ראש הממשלה נתניהו כי "שיתוף הפעולה בינינו הוא מרכיב מרכזי במניעת התלקחות והידרדרות של מצבים כאלה ואחרים, ולכן אני רוצה להודות לך על האפשרות לשוחח בעניינים אלה וכמובן בכל עניין אחר. באמת תודה רבה".



פגישת נתניהו ופוטין מתקיימת כחמישה ימים לפני הפסגה בין הנשיא פוטין לנשיא האמריקאי דונלד טראמפ בהלסינקי. ישראל מבקשת להבהיר שלוש נקודות מרכזיות טרם הפסגה בין שני הנשיאים שגם תעסוק בין השאר בנעשה בסוריה.



ישראל מבקשת שהסכמי שביתת הנשק בין ישראל לסוריה מ-1974 יכובדו כלומר לא יהיה כוח צבאי באזור החיץ, ישראל דורשת את יציאת כל הכוחות האיראנים מכל שטחה של סוריה ושלישית ישראל מבקשת להבהיר כי היא שומרת לעצמה את הזכות להגיב בכל מקום וזמן נגד התגרות איראנית בשטח.



בתמורה ישראל וארצות הברית יקבלו את הישארותו של הנשיא בשאר אסד בתפקידו. יש לציין, כי לא בטוח שהרוסים יכולים או רוצים להיכנס לעימות ישיר עם איראן מה שעלול לקרות אם עניין יציאת הכוחות האיראנים יעלה לדיון מול המשטר בטהרן.